Den norske startupen Storeshop har på halvannet år truffet blink med sin B2B-netthandelsplattform. Kundelisten vokser, og nå tar gründerne det hele ett steg videre med lansering i Sverige.
Vi ser mye likheter mellom det norske og det svenske markedet. I den lille tiden vi har jobbet med det svenske markedet har vi fått inntrykk av at det er et like stort behov for Storeshop sine tjenester her som i hjemlandet, forteller en av gründerne bak selskapet, Håkon Edland Egge, til Ehandel.
I løpet av 2021 har Storeshop økt teamet til totalt sju ansatte, hentet nærmere 9 millioner kroner i finansiering, samt utvidet kundeporteføljen med over 60 nye kunder.
Storeshop tilbyr en komplett løsning for bedrifter, grossister og importører. Plattformen kan integreres med de største regnskaps- og ERP-systemene i Norge, og Storeshops kunder kan tilby et digitalt innkjøpssystem til sine kunder igjen.
LES OGSÅ: Gründertrio lanserte B2B-netthandel – sikter mot 100 kunder
Nå skal 3,5 millioner kroner av de nylig innhentede midlene brukes på utenlandssatsingen.
Vi øker stadig antall sysselsatte i Norge, og er på utkikk etter både norske og svenske ressurser som vil være med å hjelpe Storeshop mot videre vekst, forteller Egge, og fortsetter:
Vi gjør ingen endringer på den norske modellen, så utvidelsen til Sverige er en skalering av kapasiteten vår. Slik kan vi vokse i Sverige uten at dette påvirker fremgangen og fokuset på det norske markedet.
Storeshop ble etablert i 2020 av Fabian Borch, Preben Borch, Håkon Edland Egge og Remi Eriksen. Gründerne sikter i dag etter selskaper som omsetter for mellom 10-100 millioner kroner, som sine mulige nye kunder.
Totalt for året siktes det mot en økning til totalt 5 millioner kroner i solgte avtaler, hvor selskapet i dag ligger på litt over 2 millioner kroner.