Komplett vil kjøpe svenske NetOnNet. Hvorfor? For å kunne stille i konkurransen mot de store, globale e-handelsaktørene, forklarer kommunikasjonssjefen.
Stadig flere forbrukere handler mer på nett, og de leter alltid etter de beste tilbudene. Vi har lykkes godt, men jobber hele tiden med å forbedre oss ytterligere. Konkurransen fra de store globale e-handelsaktørene ventes å bli mer merkbar fremover, og for å være en vinner i kampen om de lokale kundene må vi både opprettholde og styrke de fortrinnene vi har i dag. Det krever en viss størrelse, og derfor samler vi oss nå i ett konsern, sier Kristin Hovland, kommunikasjonssjef i Komplett Group, til Ehandel.
Begge selskapene har virksomhet i både Norge og Sverige, men begge skal ha flest kunder i sitt respektive hjemmemarked. Etter gjennomført oppkjøp vil selskapene opprettholde merkenavnene.
Både NetOnNet og Komplett har veldig fornøyde kunder, og det er vi stolte av. De har litt ulike kundegrupper som vi ønsker å gi attraktive tilbud til også fremover. Det tror vi best skjer under de eksisterende navnene, forklarer Hovland.
LES OGSÅ: Komplett og NetOnNet slår seg sammen: "Timingen er god"
Ved spørsmål om hva som er målsettingen med oppkjøpet, er svaret klart. Komplett og NetOnNet skal være de mest attraktive i markedet.
Vi tilbyr gode varer til bra priser. Det er akkurat det vi fortsetter med når vi slår oss sammen. Vi får faktisk enda bedre forutsetninger for å lykkes overfor kundene fordi vi kan jobbe mer effektivt og bli en mer attraktiv kunde for våre leverandører. Det kommer kundene til gode.
Videre kan Hovland dele at Komplett foreløpig ikke planlegger å følge modellen NetOnNet fører med fysiske butikker. NetOnNet har i dag tre Lagershops i Norge, med plassering Lierskogen, Oslo og Sandnes.
LES OGSÅ: Elkjøp: "Vi gratulerer Komplett"