Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Et digitalt skudd for baugen for nordisk motekjempe

Et digitalt skudd for baugen for nordisk motekjempe
Etter syv år hos H&M bytter Carl Stenbeck ut mote til fordel for mat hos Axfood.
Foto: Axfood/pressebilde
Bjørn Skomakerstuen

H&Ms sjef for global digital utvikling sjekker inn hos matvaregiganten Axfood

ANNONSE

Ting går ikke helt H&Ms vei om dagen.

Fjoråret ble avsluttet med tunge dager i form av børsras og erkjennelsen og offentliggjøringen om stadig sviktende omsetning.

Uro i SoMe-jungelen

2018 startet ikke noe nevneverdig bedre for kleskjempen i Storbritannia, som på besynderlig vis hadde klart å dresse opp en mørk gutt i en genser med trykket «Coolest monkey in the jungle» på brystet. 

Det gikk ikke lang tid før kritikken haglet inn på sosiale medier.

Fra mote til mat

Nå er det også klart at heldigitale Carl Stenbeck (38) forlater H&M til fordel for den svenske matgiganten Axfood.

Han har vært hos motekjempen de siste syv årene - sist som Global Head of Digital Development.

Hos Axfood blir han sjef for selskapets strategi- og forretningsutvikling.

 

Del artikkel: