Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Specsavers virtuelle satsing: “Vil lede utviklingen i markedet“

Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Får den beste virtuelle opplevelsen på markedet"

ANNONSE

I mai 2020 lanserte optikerkjeden Specsavers nettbutikk på rekordtid. Nettbutikken var etterlengtet av kundene som ønsket å betsille sine briller på nett. Hvordan har det gått siden lansering? Vi har tatt en prat med Norgessjefen i selskapet, Henning Eriksen.

Det er tydelig at stadig flere benytter både nettbutikken og samtidig opprettholder sin gode relasjon til den fysiske Specsavers-butikken. Det er kombinasjonen som vi tror vil være viktig også i tiden fremover, og da spesielt med tanke på å kunne ivareta god øyehelse, i tillegg til å kjøpe briller og kontaktlinser, forteller Eriksen til Ehandel.

Videre konstaterer Specsavers-sjefen at de ser en hyggelig utvikling på nett samt at de lykkes med å tiltrekke seg kundegrupper som foretrekker å handle digitalt.

En av favorittene blant kundene i Specsavers nettbutikk er Lensmail, et linseabonnement sendt hjem til kundene i posten.

Mye går på at det er enkelt for kunden, samtidig som de er trygge på at de blir godt ivaretatt av en merkevare de kjenner godt og ofte har god erfaring med fra tidligere. Samtidig er det sånn at en grundig synsundersøkelse krever individuell tilpasning, som er utfordrende å skape digitalt. Dette utelukker ikke at Specsavers vil se på mulighetene for nettløsninger også her, så lenge vi kan ivareta og imøtekomme behovene i markedet, sier Eriksen.

Skal bli ledende

Alle innfatninger hos optikerkjeden kan prøves virtuelt i deres nettbutikk. Nettopp et slikt samspill mellom det digitale og fysiske er viktig for Specsavers.

Dette er en tjeneste vi ser mange benytter og det å kunne prøve briller på før man kommer til butikk, gjør opplevelsen bedre for mange og utvelgelsen enklere. Denne plattformen utvikles i takt med det siste innenfor teknologiske løsninger, slik at kundene kan være sikre på at de får den beste virtuelle opplevelsen på markedet, sier Eriksen, og fortsetter:

Vi merker at kundene bytter briller oftere enn før og vil gjerne prøve brillene virtuelt, før de kommer til butikken for å handle. Samspillet mellom den digitale og fysiske opplevelsen er viktig, og Specsavers kommer til å lede utviklingen i markedet her.

Del artikkel: