Det svenske tech-selskapet Turnr får Schibsted som hovedeier. Selskapets konsept er allerede rullet i gang i Sverige, og skal nå bli tilgjengelig for de norske kundene via Helthjem-nettverket.
Sammen skal de legge bedre til rette for sirkulær handel og sette fart på det grønne skiftet ved å forenkle retur-prosessen ved netthandel.
Vi heier på selskaper som tør å satse. Turnr har utviklet et unikt konsept som skal forenkle returer, samtidig som de ønsker å redusere miljøfotavtrykket. De har vist gode resultater til nå, og det blir utrolig spennende å utvikle videre, sier Cathrine Laksfoss, direktør i Schibsted Ecommerce & Distribution, i en pressemelding.
Fra et bærekraftig perspektiv er problemer med returer et hyppig diskutert tema hvor man hittil ikke har funnet en god nok løsning. Dette vil Turnr og Helthjem endre, og sammen skal de kutte lengden på reiseveien for netthandelspakker som returneres.
Vi har allerede nettverket på plass, så nå ønsker vi sette fart på det grønne skiftet i vår næring. Dette er bare begynnelsen på en rekke investeringer vi ønsker å gjøre for å bygge nye, mer bærekraftige netthandelsløsninger i det nordiske markedet, sier Laksfoss.
Visjonen er klar
Turnrs med-gründer, Daniel Mattebo, uttaler at han er svært stolt over å ha med Schibsted på reisen mot en bedre fremtid. Også Håkon Høst Brunsell, leder for Schibsteds Ecommerce-satsing, er tydelig på hva som er målet.
Visjonen er klar: vi ønsker å legge til rette for sirkulær handel og gjøre det enklere å ta mer bærekraftige beslutninger i handlehverdagen, sier Brunsell.