ANNONSE

Ehandels sjefredaktør til ny toppjobb: “Tid for nye utfordringer“

Johanna Allhorn tar fatt på nye utfordringer etter nærmere syv år i Ehandel.
Linn Adine Andersen

"Det har vært en fantastisk reise"

ANNONSE

Etter drøye seks og et halvt år slutter Johanna Allhorn på Ehandel hvor hun har vært både sjefredaktør og ansvarlig utgiver. Hun har som en av de ledende profilene innen svensk e-handel vært en etterspurt foredragsholder, i tillegg til at hun har ledet flere av Ehandels egne eventer fra scenen.

Det har vært en fantastisk reise og jeg er så glad og takknemlig for tiden på Ehandel, men etter nesten syv år kjenner jeg at det er tid for nye utfordringer. Jeg er stolt over å sammen med resten av redaksjonen ha formet og utviklet det som nå er Sveriges og Nordens ledende bransjeside innen e-handel, en spennende bransje som virkelig har fremtiden foran seg. Jeg er også stolt og glad over at vi har etablert Influens.se, og med den satt emnet influenser marketing på agendaen på en helt ny måte. Jeg ønsker redaksjonen all lykke og fremgang, sier Allhorn.

Allerede 14.mars vil Allhorn tiltre sin nye stilling som enhetssjef for redaksjonen på kommunikasjons- og markedsavdelingen i Helsingborg kommune. CEO i Ehandel, Johan Svensson, ønsker Allhorn riktig lykke til med nye utfordringer.

Vi ønsker såklart Johanna lykke til med nye utfordringer. Det er vanskelig å forklare hvor mye Johanna har betydd for Ehandel i løpet av vår sterke tilvekstreise og hun har tatt et stort ansvar for å lede redaksjonene på våre ulike markeder. Selv har jeg hatt gleden av å jobbe med Johanna i tre år nå, og hun har tilført enormt mye med sin skarpe penn, nysgjerrighet og som ambassadør for vårt varemerke, sier Johan Svensson, CEO i Ehandel.

Allhorn vender seg også direkte til e-handlerne.

Under min tid hos selskapet har e-handelen vokst fra en ganske skjult del av bransjen til å nå utgjøre sentrum av detaljhandelen. Jeg vil rette en stort takk til alle dere som har tipset redaksjonen, svart på våre spørsmål og lest og delt våre nyheter. Det er takket være dere at Ehandel er der vi er i dag. Det skal bli ytterst spennende å følge bransjens fortsatte utvikling.

Ny sjefredaktør

Ehandel har allerede funnet en tiltredende til stillingen som midlertidig sjefsredaktør. Annika Lindecrantz vil starte den 22.mars mens søken etter ny sjefredaktør og ansvarlig utgiver til Ehandels sider vil pågå.

Tidligere har Lindecrantz vært CEO for Ica Gruppen, Hakon Media samt sjefredaktør og ansvarlig utgiver for Market og Icanyheter. Hun har også en fortid som sjefredaktør i Ehandels eierselskap, LRF Media.

Det her skal bli spennende ettersom handelen gjennomgår sin kanskje største forandring noensinne, med fokus på digitalisering og bærekraft. Ehandel.se vil være en viktig møteplass for alle e-handlere i de endringene som nå tar plass. Jeg ser frem til å lede og utvikle det redaksjonelle arbeidet hos Sveriges største nyhetsmedia og møteplass for alle som jobber med e-handel, sier Annika Lindecrantz.

Også for den norske redaksjonen vil det fremover skje øvrige forandringer. Samtidig som Julius Gunnilstam tar over som midlertidig ansvarlig utgiver på Ehandel.se, og Izabella Bielecka tar over som midlertidig sjefredaktør og ansvarlig utgiver på Influens.se, vil Ehandel styrke sin redaksjonelle satsing i Norge på Ehandel.com.

Åpen rekruttering

Innen kort tid vil Ehandel gå ut med en utlysning for ny sjefredaktør og ansvarlig utgiver til Ehandel, en stilling som vil omfavne alle Ehandels sider (Ehandel.com, Ehandel.se og Influens.se)

Vi vil gjøre en nøye vurdering av de navn vi allerede har på vår liste, og de som søker. Å være sjefredaktør og ansvarlig utgiver på Ehandel i den tilvekstfasen vi er i nå, og på et marked som vokser på alle kanter, er som jeg ser det en av de aller mest interessante roller man kan ha. Naturligvis er dette en nøkkelrolle for oss på Ehandel og vi vil ha den aller beste til denne rollen, sier Svensson.

Del artikkel: