ANNONSE

Pakkepost runder 50 000 kunder – lanserer en rekke nye løsninger

Ådne Andegaard, Bård Bratsberg og Stig Andengaard er fornøyde med veksten i Pakkepost.no
Foto: Pakkepost
Linn Adine Andersen

Opplever vanvittig vekst.

ANNONSE

Det begynner å nærme seg to år siden e-handelsprofilene Stig Andengaard, Ådne Andengaard og Bård Bratsberg stanget hodet i veggen fordi deres mindre nettbutikker ikke fikk fatt på de gode fraktavtalene som gjerne tilbys selskaper av større skala. Derfor startet de sammen frakttjenesten Pakkepost.no.

Siden mai 2020 har selskapet vokst raskt, med fokus på å bringe rimeligere fraktløsninger til små og mellomstore bedrifter. Pakkepost har det siste året bikket 50 000 kunder og nådd en omsetning på nærmere 25 millioner kroner for 2021.

Nå styrkes satsingen på alle områder. Pakkepost skal kapre større kunder samtidig som de beholder essensen av driften  – nemlig å være et enkelt, rimelig alternativ med flate priser, uten uforutsigbare tilleggskostnader.

Siden vi startet har vi hatt en helt vanvittig vekst. Nå er vi straks på andre fulle driftsår, og vi rundet for kort tid siden 50 000 kunder. Vi har en tilvekst på rundt 25 000 kunder i året, som i all hovedsak er små og mellomstore bedrifter, men i motsetning til våre konkurrenter tar vi også privatkunder, forteller Stig Andengaard, med-gründer i Pakkepost, til Ehandel.

Akkurat nå er det to hovedpunkter som bidrar mest til den sterke veksten. Selskapet har nemlig lansert Pakkepost Pallefrakt, en tjeneste som tilbyr rimelig pallefrakt for bedrifter, i tillegg til å ha åpnet opp API for slik at nettbutikker kan programmere og spesialtilpasse Pakkepost sine løsninger direkte i egne systemer.

Vi har nettbutikkmoduler med ferdig integrert fraktløsning for nettbutikker, samt pallefrakt. På disse to punktene har vi hatt ekstrem vekst de siste månedene.

Selskapet tilbyr dessuten tjenester innen import og eksport, men akkurat dette er satt litt på vent grunnet fraktsituasjonen som er preget av sterke forsinkelser verden over.

LES OGSÅ: Eksplosiv vekst for frakttjeneste: "Forventer 25 000 brukere i 2021"

"Lang vei å gå"

I Sverige har Pakkepost planlagt å etableres under navnet Postpaket.se. Noen avtaler er dog ikke helt i boks enda, men Andengaard forteller at de vil sette inn støtet i nabolandet så fort disse sluttforhandlingene er i boks.

Det er en utrolig lang vei å gå, litt lenger enn hva vi trodde. Vi jobber fortsatt med lansering i Sverige, men også Danmark, og har er like langt på vei i begge markedene. Det gjenstår å få landet forhandlinger og rabatter for de respektive landene. Skal vi inn og trykke på knappen, så skal vi være billigst i de landene når vi gjør det, forteller Andengaard.

I tillegg til lansering i Sverige og Danmark er det flere bokser skal hukes av i løpet av året. Selskapet skal kapre flere større bedrifter med større fraktvolumer på kundelisten, samtidig som det utvikles nye tjenester for privatkunder.

Nettopp hva disse løsningene for privatkunder går ut på ønsker ikke Andengaard å røpe helt enda, men det innebærer ekstremt billig frakt, sier gründeren.

Én ting er sikkert – selv om kundetilsiget skulle flate noe ut i løpet av året vil Pakkepost fortsette sin sterke vekst, og mest sannsynlig runde 75 000 kunder innen utgangen av 2022. Med nye, spennende satsinger lansert og flere på vei, ser vi frem til å høre mer om hva disse gründerne vil kunne tilby privatkunder, små-, mellomstore- og store bedrifter i tiden fremover.

LES OGSÅ: Ny frakttjeneste for nettbutikker – 1 600 brukere på halvannen måned

Del artikkel: