Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

Slik kommer digital markedsføring til å utvikles i løpet av 2022–2025

Det er ingen hemmelighet at man må tenke fremover i e-handelsbransjen. Hvis du ønsker å hevde din plass på toppen, er det utrolig viktig å følge med på de gjeldende trendene innen digital markedsføring! Å ligge et steg foran konkurrentene er imidlertid lettere sagt enn gjort. E-handelen er en mektig sektor som er i stadig forandring, og som utvikles hele tiden, noe som kan gjøre det vanskelig å trekke noen konklusjoner om fremtiden.

Derfor har vi satt sammen en eksklusiv e-bok med uttalelser fra eksperter rundt om i Europa. Key trends in e-commerce and digital marketing for 2022–2025: How to create impactful ad campaigns inneholder pålitelige prognoser for hvordan trendene innen e-handel og digital markedsføring kommer til å utvikle seg i løpet av de neste tre årene. Les uttalelsene fra ledende markedsføringsbyråer som Wink, ClickBoost, Bluebird, Havas og SavvyRevenue!

Last ned e-boken vår her og gjør bedriften din klar for 2025.

Slik optimaliserer du bedriftens «omnichannel marketing»

Elena Ferraras jobber som Paid Media Manager hos markedsføringsbyrået Wink, og understreker viktigheten av «omnichannel marketing» – både i dag og i fremtiden: «Omnichannel kommer til å bli viktigere i de digitale kampanjene og strategiene våre. Det skaper en 360 graders opplevelse uansett hvor brukeren befinner seg (om det så er i en fysisk butikk eller nettbutikk), uansett hvilken enhet de bruker og hvor de til slutt gjør et kjøp.»

«Omnichannel marketing» handler helt enkelt om å skape en sømløs kundeopplevelse. Uansett om kunden tar kontakt via e-post, klikker seg rundt på en nettbutikk eller besøker en fysisk butikk, skal varemerket føles konsistent. Ricardo Riemslag – PPC Director hos markedsføringsbyrået Dentsu – forteller på sin side om viktigheten av å samle, måle og sammenligne omnichannel-annonsenes framgang regelmessig for å holde kvaliteten på topp: «Vi vil fortsette å teste mer og mer for å kunne sammenligne og optimalisere kampanjer innenfor omnichannel-strategien vår. Derfor ser vi kontinuerlig på den inkrementelle rekkevidden og verdisvingninger.»

Salg via sosiale medier er i fremmarsj

I dag skjer 10 % av all e-handel gjennom sosiale medier! Handel gjennom sosiale medier har i dag en omsetning på rundt 492 milliarder dollar – og denne vanvittige summen kan tredobles innen 2025. I e-boken vår får du flere eksperttips på hvordan du kan øke salget til bedriften din på best mulig måte gjennom sosiale medier i årene som kommer. Timo Fleer – Chief Innovation Officer hos markedsføringsbyrået ZEO – uttrykker for eksempel viktigheten av å engasjere målgruppen og å skape meningsfylte relasjoner: «Det første man må gjøre er å bli relevant for kunden. Du skal ikke bare sende ut budskapet ditt til dem. Bli i stedet en del av kulturen til den sosiale plattformen.» 

Det å skape en meningsfylt relasjon innebærer også at kundens meninger synes. Timo Fleer forklarer videre at det er en god idé å bruke sosiale medier til å få relevant feedback fra kundene: «En stor fordel med å selge gjennom sosiale medier er den direkte feedbacken man får fra kunder. Noen ganger blir kommentarfeltet fylt med klager, tilbakemeldinger eller råd. Det hadde vært helt fantastisk om sosiale plattformer begynte å implementere produktanmeldelser som en funksjon.» 

Ligg et steg foran konkurrentene – last ned e-boken vår

E-boken vår inneholder ikke bare uttalelser om hvordan «omnichannel marketing» og handel gjennom sosiale medier kommer til å utvikle seg frem til 2025. Du får også en rekke smarte tips og pålitelige trendprognoser om alt fra personalisering til søkeordannonsering og «Augmented Reality» (AR). Last ned e-boken Key trends in e-commerce and digital marketing for 2022–2025: How to create impactful ad campaigns allerede i dag for å lese alle uttalelsene!

Last ned e-boken vår her og gjør bedriften din klar for 2025.

Del artikkel: