Siden starten i 2011 har skjønnhetsselskapet Skincity vokst kraftig, og i fjor etablerte de nettbutikk i Norge.
Veksten vedvarer
Mens omsetningen i fjor endte på 185 millioner svenske kroner, har veksten bare fortsatt for den svenske nettraketten i år.
Nå, med bare noen dager igjen av 2017, ligger de an til å klokke inn 270 millioner svenske kroner. Det betyr en fin vekst på 46 prosent sammenlignet med fjoråret.
- Det er en fin tilvekst. Samtidig økver vi lønnsomheten, noe vi selvsagt er veldig fornøyd med, sier Skincity-gründer og administrerende direktør, Mikael Kjellman, til Ehandel.se.
Ny majoritetseier
Nylig ble det klart at Skincity får den svenske handelsgiganten Axel Johnson inn på eiersiden.
Selskapet som årlig omsetter for rundt 43 milliarder svenske kroner har sikret seg 70 prosent av aksjene i selskapet.
Kjellman mener bestemt at deres størrelse og kunnskap kommer til å ha en positiv innvirkning på Skincitys videre liv og virke.