De to e-handelsselskapene Jetshop og Storm Commerce ble til étt i 2021 og nå velger man å ta et steg videre for å ytterligere forsterke fusjoneringen. Selskapet endrer med dette navn til Norce – et navn som spiller på selskapets nordiske opphav samt commerce.
Norce har som mål å levere fleksible og modulære SaaS-tjenester slik at e-handlere kan bygge en skalerbar og fremtidssikker IT-struktur, oppgir selskapet. Fremover skal selskapet satse sterkere på en ekspansjon i Norge samtidig som de vil inntre nye markeder både i og utenfor Norden.
Norce representerer ikke bare moderne og fleksibel teknologi. Fremgangen kommer like mye fra det faktum at vi har tilpasset tilbudet vårt til de lokale forholdene og kundenes behov. Vi samarbeider med noen av Nordens sterkeste partnere som bringer banebrytende kompetanse innen digital handel, design og agil forvaltning.
Vi har også skapt en troverdighet i det nordiske markedet med sterke kundereferanser innen detaljhandel, merkevarer og B2B, forklarer Niclas Heurlin, ansvarlig for Norce sin ekspansjonsplan fremover.
Fredrik Hedblom, administrerende direktør i Norce, mener selskapet kan utgjøre en viktig rolle for norske og svenske handels- og industriselskaper som ønsker vekst.
Internasjonalt ekspansive selskaper trenger digital teknologi for å lykkes, og vi ønsker å hjelpe dem med å oppnå dette. Dette gjelder ikke minst for selskaper innen B2B, som så vidt har begynt med digitalisering av salg. Jeg ser ingen ende på hvilke fantastiske digitaliseringsreiser vi kan få til sammen med disse aktørene, sier Hedblom.
Norce har i dag selskaper som Cervera, Royal Design, Swedish Match og Blåkläder i sin portefølje. Med over 100 ansatte fordelt på kontorer i Stockholm, Gøteborg, Oslo og Gdansk har man årlige ti millioner transaksjoner gjennom plattformen, med en vert på over 1,3 milliarder euro.