Nyhetene lar ikke vente på seg fra norske Fygi Technologies som sist uke kunne meddele at de har inngått en avtale som sikrer selskapet innpass i det tyske convenience-markedet. Denne gangen deler Fygi nyheten om sin nyeste lagspiller – nemlig tidligere Coop Sverige-topp Amer Mohammed.
Mohammed blir en del av styret i gründerselskapet. Selv har han massevis av gründererfaring og anses som en AI-ekspert. Som Chief Digital Officer i Coop Sverige inntil nylig har han hatt ansvaret for utrullingen av mobil selvbetjening i over 600 butikker i nabolandet og de siste årene har han vært en sentral pådriver for digitalisering og effektiv bruk av AI-teknologi i detaljhandelen.
Altså stiller han som en svært god match til Fygi som nå storsatser på vei ut i Europa med sin Scan Pay Go-løsning.
Jeg er veldig glad for at Amer Mohammed har takket ja til å bli en del av styret. Vi har ambisiøse vekstplaner for Fygi, og med Amer på laget får vi tilført verdifull innsikt som rigger oss for europeisk vekst, sier Jørgen Waaler, styreleder i Fygi Technologies, i en pressemelding.
Det påtroppende styremedlemmet gleder seg til å være en del av den videre utviklingen i tech-selskapet.
Det er et skifte akkurat nå i detaljhandelen der det fysiske styrkes med det digitale og opplevelser som mixed reality vil forventes av kundene. Fygi Technologies har utviklet en unik opplevelse som gjør det veldig enkelt for butikker å komme i gang umiddelbart. Jeg ser frem til, sammen med Fygi Technologies, å drive endringen i bransjen, sier Mohammed.
LES OGSÅ: Norsk teknologiselskap inntar tysk convenience: ”Enormt marked”
Først ut i den europeiske ekspansjonen står altså Tyskland. Deretter følger Storbritannia, Frankrike og Nederland.
Den umiddelbare planen er å styrke oss i Norden og Tyskland, men vi ser også at Storbritannia, Frankrike og Nederland kan være spennende markeder for teknologien vår, sier Amund Skaaden, daglig leder i Fygi Technologies, før han uttaler videre:
Et bredt sammensatt styre, med ulik kompetanse og erfaring, er avgjørende for vekst. Amer tilfører ikke bare fersk innsikt i detaljhandelens digitalisering, men tar også med seg verdifull skaleringskompetanse inn i styrerommet, avslutter Skaaden.