For 10 år siden åpnet H&M sin aller første butikk i Kina.
Omsetningen i Kina ligger årlig på rundt 11 milliarder svenske kroner. Det skjer via salg fra rundt 500 butikker og nett.
Mer enn bare Monki
I en fersk pressemelding kommer det frem at det skal satses enda hardere på nett i Midtens Rike.
H&M
Opprettet i 1947.
Omsatte for 223 milliarder svenske kroner i 2016.
Er til stede med mer enn 4500 butikker i 69 forskjellige markeder.
Er digitalt til stede i 43 forskjellige markeder.
Har mer enn 161 000 ansatte.
H&M-merket Monki har vært tilgjengelig på Tmall en stund. Merket har hatt en sterk utvikling, og det skal være noe av grunnen til at det svenske moteselskapet nå slipper hovedmerket H&M, sammen med H&M Home, løs på den kinesiske nettahandelsplattformen.
- Som et av verdens mest innovative moteselskaper passer H&M perfekt på Alibabas plattform Tmall. Det er en ære for oss å kunne tilgjengeliggjøre mer av H&M for en halv milliard kunder, sier Alibaba-toppen Michael Evans.
En viktig handelsbrikke
Karl-Johan Persson, administrerende direktør i det svenske konsernet, gleder seg over å bli enda mer tilgjeneglig i Kina.
- Tmall blir en viktig brikke sammen med våre allerede eksisterende fysiske og digitale butikker, uttaler han.