ANNONSE

Svensk motemastodont nettsatser enda hardere i Kina

Svensk motemastodont nettsatser enda hardere i Kina
H&M gjør det allerede bra i Kina med en omsetning på rundt 11 milliarder svenske kroner. Nå skal de satse enda hardere på nett i samarbeid med Alibaba Group.
Foto: Guido Pijper/H&M/pressebilde
Bjørn Skomakerstuen

H&Ms merke Monki har vært tilgjengelig på Tmall en stund. Nå skal to nye egne merkevarer slippes løs på den kinesiske nettplattformen.

ANNONSE

For 10 år siden åpnet H&M sin aller første butikk i Kina. 

Omsetningen i Kina ligger årlig på rundt 11 milliarder svenske kroner. Det skjer via salg fra rundt 500 butikker og nett.

Mer enn bare Monki

I en fersk pressemelding kommer det frem at det skal satses enda hardere på nett i Midtens Rike.

H&M

Opprettet i 1947.

Omsatte for 223 milliarder svenske kroner i 2016.

Er til stede med mer enn 4500 butikker i 69 forskjellige markeder.

Er digitalt til stede i 43 forskjellige markeder.

Har mer enn 161 000 ansatte.

H&M-merket Monki har vært tilgjengelig på Tmall en stund. Merket har hatt en sterk utvikling, og det skal være noe av grunnen til at det svenske moteselskapet nå slipper hovedmerket H&M, sammen med H&M Home, løs på den kinesiske nettahandelsplattformen.

- Som et av verdens mest innovative moteselskaper passer H&M perfekt på Alibabas plattform Tmall. Det er en ære for oss å kunne tilgjengeliggjøre mer av H&M for en halv milliard kunder, sier Alibaba-toppen Michael Evans.

En viktig handelsbrikke

Karl-Johan Persson, administrerende direktør i det svenske konsernet, gleder seg over å bli enda mer tilgjeneglig i Kina.

- Tmall blir en viktig brikke sammen med våre allerede eksisterende fysiske og digitale butikker, uttaler han.

Del artikkel: