ANNONSE

Gjør produktanmeldelsene til et verktøy i produktutviklingen

Henning Frettem, CEO och grundare Lipsocore
urban

Produktanmeldelser er en svært viktig funksjon for å gi kundene trygghet når de handler på nettet. Og ti positive anmeldelser fordobler konverteringsgraden.

I produktutvikling er anmeldelsene forretningskritisk informasjon om hva kundene setter pris på og er kritiske til i et produkt. Det er også mulig å utnytte middelmådige karakterer på et produkt til å presse innkjøpspriser.

ANNONSE

I denne episoden snakker programlederen Urban Lindstedt med Henning Frettem, adm. dir. og grunnlegger av anmeldertjenesten Lipsocore.

Grunnleggeren av Amazon, Jeff Bezos, mener at produktanmeldelser har vært grunnleggende for framgangen på markedsplassen. Samtidig er mange tradisjonelle detaljhandlere livredde for å åpne butikken sin for kritikk. Og det er ulovlig å ta bort negative anmeldelser.

Det finnes merker som analyserer alle anmeldelser og utvikler produktene sine ut ifra produktanmeldelser. Andre e-handler bruker anmeldelsene til å presse innkjøpsprisene sine.

90 prosent av nettkundene leser nettanmeldelser av produkter. Og hvis det er lett å legge igjen en anmeldelse, vil mange kunder gjøre det. En negativ anmeldelse er en mulighet til å kontakte kunden for å rette opp i situasjonen, og en positiv anmeldelse er et sterkt kjøpesignal for nye kunder. Motsatt av hva noen tror, signaliserer enkelttilfeller av negative anmeldelser troverdighet. Erfarne kunder er ofte i stand til å kjenne igjen klageånder med for høye forventninger til et produkt eller en tjeneste.

Hør også hvordan Amazon-aggregatoren Go North sikter mot milliarden i løpet av tre år.

Del artikkel: