Schibsted og Bonnier vil slå sammen sine distribusjonsselskaper Early Bird og Dooris for å kapre netthandelskundene i nabolandet Sverige.
Begge selskapene har opplevd sterk vekst i det svenske markedet og til tross for et fallende netthandelsmarked merker både Early Bird og Dooris til et økende volum. Om alt går etter planen skal de to selskapene nå bli ett.
Ved å bruke den beste teknologien og kompetansen fra begge selskapene kan vi skape et enda bedre produkt for kundene våre og samtidig fortsette å øke markedsandelene, sier Gustaf Öhrn, styreleder i Early Bird.
Cathrine Laksfoss, administrerende direktør i Schibsted Ecommerce & Distribution, forteller at de har store ambisjoner i Sverige. Selv viser hun til Helthjem, som på samme måte som Early Bird og Dooris bruker nettverket til avisdistribusjon for å levere og hente pakker.
På noen år har vi utviklet oss fra 0, til å bli en sentral og verdifull netthandelspartner, og utrolig nok nådd en markedsandel på nesten 20 prosent. Nå tar vi med oss disse erfaringene for å fortsette å bygge Early Bird sammen, sier Laksfoss.
Ifølge Pelle Lönn, administrerende direktør i Early Bird, vil sammenslåingen bety at tjenestene kan spisses enda mer av selskapenes dyktige medarbeidere.