Før helgen kom Prisjakts første norske utgave av Forbrukerkompasset. I denne rapporten tar man for seg de norske forbrukernes kjøpekraft og innsikter om hvilke trender man vil se i kommende kvartal.
Tydelig er det at de urolige tidene vi befinner oss i påvirker hva nordmenn jakter etter på nett. Produkter som walkie talkie og radio øker i popularitet, og det samme gjør strømbesparende produkter.
Vi ser også en klar trend i kategorier hvor vi finner strømsparende produkter slik som varmtvannsberedere, vedovner og peiser, og dusjsett. Det er tydelig at forbrukeren fortsatt har store behov, og at behovene har flyttet seg til ulike kategorier, skriver Prisjakt i sin rapport.
Disse kategoriene har trendet på Prisjakt i oktober:
- Strykejern og tøydampere +557 %
- Multiverktøy +332 %
- Vester for utendørs bruk +858 %
- Vedovner og peiser +219 %
- Hodelykter +196 %
- Varmtvannsbereder +147 %
- Fjellstøvler & tursko +110 %
- Radio +90 %
- Walkie talkies +97 %
- Portable batterier +114%