Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Hvitevaregiganten omsatte for 3,3 milliarder: "Gode resultater"

Thomas Zeihlund, administrerende direktør
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

«Større generell usikkerhet.»

ANNONSE

E-handelsselskapet Whiteaway har totalt 11 nettbutikker i Norge, Danmark og Sverige, og rundt hundrede fysiske butikker. Nå har tallene for moderselskapet blitt offentliggjort, og omsetningen endte på 2,4 milliarder danske kroner, eller rundt 3,3 milliarder norske.

Resultatet etter skatt ble 53 millioner danske kroner, rundt 74 millioner norske. Dette for regnskapsåret 2021/2022 som sluttet den siste juli i år.

Regnskapsåret har vært preget av gode resultater i første halvår, mens siste halvår av regnskapsåret har vært preget av at den globale økonomien har vært utfordrende. Dette har også påvirket våre primærmarkeder i Danmark, Sverige og Norge, og dermed også vår evne til å skape vekst i våre etablerte kanaler, sier Thomas Zeihlund, administrerende direktør for Whiteaway Group.

Whiteaway driver nettbutikker under merkevarene Whiteaway, Skousen og Tretti.

Men selv om Whiteaway Group viser gode tall, ser det ut til at andre halvdel av året har vært tøffere, akkurat som mange e-handelsselskaper har opplevd.

Den positive påvirkningen på hvitevaremarkedet i Skandinavia under covid-19 har tydelig skiftet mot mer konservative forbruksmønstre og en høyere grad av erstatningskjøp - delvis på grunn av større generell usikkerhet. Vi merker dette i våre digitale og detaljhandelskanaler, sier Thomas Zeihlund.

Del artikkel: