ANNONSE

Nettbutikken dropper esker og fraktetiketter: «Leverer WOW»

Scott Schaefer ble permanent administrerende direktør for Zappos i april i fjor
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Returer skal bli enda enklere.

ANNONSE

Den omtalte skobutikken Zappos, eid av Amazon, kunngjør nå en nyhet. E-butikken har vært stille i stor grad under hele pandemien, men nå lanserer de en helt ny tjeneste.

Firmaet er kjent for å ha unntakstjeneste for kunder, og nå skal de forenkle kundereisen enda mer. Fokuset denne gangen er firmaets returer som skal bli mer glatte.

De tar hjelp av det nå Amazon-eide detaljhandelskjeden Whole Foods for å redusere friksjonen ytterligere. Tjenesten har fått det sexy navnet "Label Free Box Free Returns" og det dreier seg om at kunden slipper fraktetiketter av alle slag.

«Overgår forventningene»

Amerikanske kunder som har kjøpt sko hos Zappos og trenger å returnere et par eller flere, går nå rett og slett med skoboksen til en Whole Foods-butikk og leverer dem inn.

Kunden får imidlertid en QR-kode på mobilen som skannes ved innlevering. Butikken tar seg deretter av videre emballasje, fraktetikett og tilbakelevering. Alt uten ekstra kostnad.

Å være et selskap som setter kunden i første rekke ligger i Zappos DNA. Når våre kunders behov utvikler seg, utvikler vi oss sammen med dem for å sikre at vi overgår forventningene og leverer WOW i hvert trinn, sier Scott Schaefer, administrerende direktør for Zappos.com.

Den nye tjenesten legges til selskapets allerede generøse returpolicy på 365 dager, der returer også alltid er gratis.

Del artikkel: