Det var virkelig gøy å besøke e-handelskonferansen NXT Nordic i oktober i fjor. Pandemien virket for første gang langt borte, og eventet kunne dermed blomstre fullt ut.
Med rundt 1000 deltakere var det selvfølgelig mye som skjedde samtidig, og vi husker blant annet Ehandelsscenen hvor vår norske reporter Linn Adine Andersen holdt flere spennende intervjuer.
Et annet minneverdig arrangement var den lille scenen hvor Urban Lindstedt spilte inn podcasten Netthandelstrender live, og senere på samme scene svettet flere start-ups da de pitchet sine forretningsideer foran en jury av investorer.
"Selvfølgelig er det rom for forbedringer"
Nå har NXT Nordic 2023 fått en dato, og det blir 17. oktober i år. Vi tok sjansen til å spørre vår operasjonssjef Niclas Albäck, som ansvarlig for fjorårets event, om hans beste minne.
NXT Nordic i fjor var personlig høydepunktet for meg i året, da vi hadde jobbet veldig hardt og i lang tid for å kunne gjennomføre eventet etter at dato ble flyttet noen ganger på grunn av pandemien 2020-2021. Følelsen av å stå på scenen, velkommen og relansere NXT Nordic etter 3 års pause for de 1000 besøkende på stedet, føltes veldig gøy, sier han.
Er det noe du vil forbedre i år?
Jeg ønsker alltid å prøve å forbedre ting, og det var første gang for mange av oss i teamet å arrangere NXT Nordic, så selvfølgelig er det forbedringspotensial. Vi vil justere våre taletider til litt kortere slott for å enklere få pauser og opprettholde energin. Vi vil prøve å optimalisere alt fra nettverk på stedet til servering av mat og drikke gjennom dagen, men først og fremst fylle dagen med flere interessante talere og paneler.
Årets tema er "The Future Customer Journey" - hva kan deltakerne forvente å lære om dette? Hva håper du vi vil få svar på?
Kundereisen i 2023 vil være viktigere enn noen gang, siden omstendigheter i verden akkurat nå påvirker handelen, og kundens atferd endres. Noen ganger i vanskeligere tider må man ta et skritt tilbake og oversikte sine egne prosesser, og da er kundereisen fra start til slutt en av de viktigste delene, sier Niclas Albäck og fortsetter:
Uten å avsløre for mye er det akkurat dette vi vil dykke dypere inn i sammen med mange eksperter og merker. Dette for å besøkende som jobber med digital handel skal få mer kunnskap og inspirasjon om hvordan man maksimerer sine forutsetninger.
Selv om du allerede nå kan bestille en early bird-billett, er selvfølgelig ikke alt spikret for arrangementet, det er en hel del måneder igjen. Vi prøvde likevel å få Niclas til å avsløre litt detaljer.
Vi får veldig mange mennesker og merker som tar kontakt og vil snakke på arrangementet, som er gøy, og mange selskaper som allerede har signert for partnerskap på arrangementet. Jeg kan ikke avsløre for mye, men vi er i full gang med planlegging og innholdet og talerne er veldig inspirerende, det kan jeg love, og vi vil lansere de første navnene nå i løpet av våren, sier Niclas Albäck.
Det tyder på at vi den første mars får ta del av de første navnene som vil ta NXT Nordic 2023 til neste nivå. Mer informasjon og billetter finner du på NXT Nordics hjemmeside.