Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Åpner konkurs i nettbutikken: “Unnskyld til alle vi har skuffet”

Spinnvill spinner-bølge sikrer superår for Stayclassy
Gründeren Thomas Holstad tilbake i 2017 da fidget spinnere var i vinden.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Vi er dypt fortvilet og lei oss over situasjonen".

ANNONSE

Tirsdag er det åpnet konkurs i nettbutikken Stayclassy. Dette melder E24. Gründer Thomas Holstad har tidligere uttalt at man har gjort alt i sin makt for å redde selskapet, uten hell.

Asker og Bærum tingrett opplyser om at selskapet har en gjeld på 13,9 millioner kroner, samt eiendeler på 10,4 millioner kroner.

Advokat Andreas Strime Christensen er oppnevnt som bostyrer for konkursboet men har ikke ønsket å kommentere saken, opplyser avisen.

Nettbutikken ble stengt 16.januar. Går man inn på nettbutikken i dag blir man møtt med beskjeden om at selskapet ikke har lykkes med rekapitalisering av selskapet. Dette etter at gründeren selv skal ha forsøkt å samle inn 500.ooo kroner på Spleis, som senere ble stanset av Spleis-eieren Sparebank1.

Selskapets aktivitet er innstilt og salget er stanset. Tusen takk til alle som har valgt Stayclassy de siste ni årene. Vi kommer til å savne alle våre fantastiske kunder, og vi er dypt fortvilet og lei oss over situasjonen, står det skrevet på nettbutikkens sider.

Bøtelagt

Nettbutikken har tidligere mottatt gebyr på 1,5 millioner kroner fra Forbrukertilsynet etter en mengde klager om villedende markedsføring. Holstad selv mottok også et gebyr på 400.000 kroner for medvirkning til villedende markedsføring.

Det er to tidligere ansatte i selskapet som tok selskapet til retten for å begjære konkurs. Det var DN som omtalte denne saken først.

Jeg har lært mye på godt og vondt på veien som en ung gründer, og jeg skulle ønske historien fikk en annerledes slutt enn dette, for i det siste har det vært mye vondt. Unnskyld nok en gang til alle vi har skuffet, sa Holstad til E24 forrige uke.

Del artikkel: