For et års tid siden kom nyheten om at norske Release kjøpte opp butikkjeden Teknikmagasinet. Med nyheten fulgte uttalelsen at deres e-handelsplattform skulle oppgraderes kraftig.
CCO og e-handelsjef i selskapet, Sema Schmidt, lovet tydeligere kundereiser, mer inspirasjon og et løft i det grafiske designet. Nå er dagen her og Teknikmagasinet lanserer sin helt ferske e-handel samt en ny grafisk profil i samme slengen.
Det var et behov for å tydeliggjøre Teknikmagasinet som en destinasjon for brukte enheter, mobilreparasjoner og andre tekniske livsstilsprodukter, sier Sema Schmidt, CCO & Head of eCom på Teknikmagasinet, i en pressemelding.
Den tekniske løsningen er byttet til Norce commerce. Målet for investeringen er å legge grunnlaget for selskapets fremtidige posisjonering som en tydelig destinasjon for både nye og brukte teknikkprodukter.
Teknikk skal være morsomt og inspirerende. Med de forandringene som er gjort håper vi å kunne øke salget av brukte enheter, gjennom enklere kundereiser og mer inspirerende innhold. Det gjenstår fremdeles en del arbeid, men lanseringen var et viktig første steg for å kunne drive vår e-handel fremover, med helt nye tekniske forutsetninger på plass, sier Schmidt.
Partnersense har levert implementeringen av en modulbasert arkitektur hvor Commersense og Norce commerce er to nøkkelkomponenter for leveringen av den nye plattformen, skriver selskapet. I tillegg har design og e-com byrået Grebban levert varemerkestrategi og Teknikmagasinets nye, visuelle identitet.
Release har med Verdane på eiersiden satt seg som mål å vokse på det skandinaviske markedet med fokus på å redusere elektronisk avfall og satse på brukte teknikkprodukter.