Norden endte opp med en vinner under årets Mapic Awards i Cannes.
Danske Flying Tiger Copenhagen ble kåret til «Best Retail Global Expansion». Etableringshastigheten er et av elementene som var med på å sikre kjeden som så dagens lys i 1995 den internasjonale retail-prisen.
Hundrevis av butikker
Per i dag har kjeden mer enn 800 butikker i mer enn 30 land i Europa, Asis og USA.
Den danske kjeden som har vunnet flere internasjonale design-priser for sine innovative produkter, lanserer rundt 300 morsomme eller nyttige produkter hver eneste måned.
Stokke stakk ikke av med seieren
Norske Stokke, som var nominert i kategorien «Best New Retail Concept» for sine flaggskipbutikk-satsinger i Asia, nådde ikke helt opp i konkurranse med Mister Spex GmbH fra Tyskland og Rapha Racing Ltd fra Storbritannia.
Det var britene som til slutt trakk det lengste strået og stakk av med seieren i den «norske» gruppen.
Her er noen av de andre prisvinnerne:
- Retailer Of The Year: Nike
- Best Retail Store Design: Adidas, New York
- Best Pop Up Shop: Imad’s Syrian Kitchen, London,
- Best New Shopping Centre: Victoria Gate, Leeds