SPONSET INNHOLD

Komponerbar handel: Tiden for modernisering er nå

Nå er tiden inne for bedriftsmerkevarer til å gjøre digitale investeringer som vil gi fleksibilitet under nåværende utfordringer og et sterkt konkurransefortrinn når økonomien tar seg opp igjen.

Monolitt-teknologi holder bedrifter tilbake

I mange år har den mest brukte strukturen for netthandelsbedrifter vært en alt-i-ett-monolitisk struktur. Denne tilnærmingen binder sammen front-end — den digitale butikkfronten — og back-end — serversiden.

Selv om en monolitt kan fungere for virksomheter med begrensede krav, er behovene mye mer komplekse når du beveger deg inn i enterprise-markedet — lanserer flere merkevarer eller nettsteder, utvider til nye regioner eller selger gjennom flere markedsplasser og sosiale kanaler med enhetlig inventar.

Store bedrifter trenger teknologiløsninger for å muliggjøre salg på tvers av flere kanaler, og derfor nå flere kunder der de er og få bedre avkastning på investeringen.

Ta BigCommerce-selgeren Solo Stove for eksempel. Solo Stove begynte å bruke headless på websiden sin i Europa, slik at de enkelt kunne tilpasse og handle i forskjellige valutaer og vise oversettelser — samtidig som de fortsatt hadde den kjente back-enden til BigCommerce.

Bygg for fremtiden med komponerbar handel

Komponerbar handel oppnås ved å sette sammen og kombinere Packaged Business Capabilities (PBC). PBC-er er programvarekomponenter som oppfyller spesifikke forretningsbehov, for eksempel en virtuell handlekurv, bestillingsadministrasjon eller kontoadministrasjon.

Tenk på PBC-er som LEGO-brikker. Akkurat som du kan sette sammen og løsne LEGO-biter for å danne ulike former, lar komponerbar handel deg sette sammen byggeklossene til teknologistabelen din for å møte de spesifikke behovene til virksomheten din ved å bruke API-er til å koble systemene til hverandre.

Burrow, en modulær møbelforhandler, valgte en komponerbar løsning med BigCommerce for å tilby kundene tilgang til mange ting som ikke finnes i ikke-standardiserte betalingsopplevelser, inkludert muligheten til å utsette bestillinger og ha signatur ved levering, samt muligheten til å bruke en headless CMS for å skape en god digital opplevelse på tvers av flere kanaler.

Med denne teknologien kan utviklere bruke front-end-rammeverk som de allerede er kjent med, og markedsførere kan bruke en CMS til å gjøre raske endringer i kampanjer, innhold og mer. Dette muliggjør større effektivitet ved å gi personalet verktøyene de trenger for å holde seg fleksible.

Komponerbar betyr også at dersom bedrifter ønsker å erstatte andre handelskomponenter senere, er de ikke låst til et system eller en måte å gjøre ting på - i hovedsak er dette hvordan bedrifter bygger for fremtiden.

Ted Baker, det britiske-baserte globale motemerket, forsto det og bruker komponerbar handel sammen med BigCommerces Multi-Storefront-løsning for å heve den digitale tilstedeværelsen sin til å levere en moderne, overbevisende nettopplevelse.

Ved å bruke en enkelt BigCommerce-butikk driver Ted Baker flere unike butikkfronter og utnytter plattformens stadig utviklende partnernettverk for å styrke sin posisjon som en "digital først" merkevare.

Fordi komponerbar handel gir selgere friheten til å blande, matche og kombinere de beste teknologileverandørene for å lage en tilpasset og robust teknologistabel som kan håndtere uventede endringer.

Last ned alt innholdet i veiledningen Tiden for modernisering er nå: Hvorfor bedrifter trenger en komponerbar handelsløsning

Del artikkel: