De siste to årene har Nordic Nest levert rekordtall og i 2022 bikket de 2 milliarder kroner i omsetning. Nå ansetter de en merkevarestrateg som har fått i oppdrag å styrke selskapets relasjoner og bygge samarbeid innen den globale innredningsbransjen. Den som har fått utdelt oppgaven er Elin Lervik.
Hun har de siste 18 årene jobbet med strategisk kommunikasjon hos en rekke selskaper innen innrednings-, arkitektur- og eiendomsbransjen. Lervik driver dessuten sitt eget konsulentselskap hvor siste oppdrag var som pressesjef for interiørbutikken Svenskt Tenn.
Vi ser virkelig fram til å samarbeide med Elin Lervik. Med hennes erfaring, kunnskap og lidenskap for skandinavisk design bidrar hun med nye perspektiver som kommer til å hjelpe oss å enda raskere fremover på vår reise. Elin som person er en veldig god match med den kulturen vi har i selskapet og som har ligget til grunn for vår vellykkede utvikling, sier Bank Bergström, Nordic Nests administrerende direktør.
Lervik ser også frem til samarbeidet og oppgavene som står og venter. Dessuten er hun imponert over hva Nordic Nest har fått til.
Jeg er ikke sikker på om man innen den skandinaviske møbelindustrien forstår nettopp hvor store Nordic Nest Group er. For meg stod det klar forrige uke da jeg besøkte dem i Kalmar for første gang. Bank er en utrolig sympatisk leder og jeg ser frem til å å jobbe sammen mot et felles mål – å tilgjengeliggjøre skandinavisk design til mennesker over hele verden. Dette er framtiden og jeg er både ydmyk og glad for tilliten og at jeg får være med å påvirke i riktig retning, sier Lervik.
Nordic Nest Group driver i dag 13 nettbutikker, oversatt til 12 språk, og fem fysiske butikker i Sverige. I konsernet inngår nettbutikken Nordic Nest og den tradisjonsrike møbelforretningen Svenssons.