Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nille har åpnet dørene for sin aller første konseptbutikk

Nille har åpnet dørene for sin aller første konseptbutikk
Fredrik Ekelund, COO i Nille, har hatt ansvaret med å få stablet både konsept og butikk på beina. Legg merke til det Nille-gule stukkaturtaket.
Bjørn Skomakerstuen
Bjørn Skomakerstuen

- Det kreves mer og mer av en retailer for å få kundene til å bruke en butikk, sier Nille-topp.

ANNONSE

I en tid hvor differensiering nærmest er blitt et fremmedord må det tas grep for å skille seg litt fra konkurrentene.

Fredag klinket Nille til med sin aller første konseptbutikk; godt plassert på et sted hvor det er mye folk, nemlig i Oslos paradagate nummer én, Karl Johans gate.


Moderne grep er tatt for å lyslede kundene inn der hvor stearinlysene befinner seg.

Moderne grep er tatt for å lyslede kundene inn der hvor stearinlysene befinner seg. Foto: Bjørn Skomakerstuen

Fra evolusjon til revolusjon

- Helt fra starten har konseptutvikling i Nille vært som en evolusjon. Med denne butikken snakker vi revolusjon, sier Fredrik Ekelund, COO i Nille, til eHandel.com.

Han sier at det kreves mer og mer av en retailer for å få kundene til å bruke en butikk.

- Vi kan ikke bare være bra på sortiment og pris. Vi må tilføre noe mer. Med denne butikken håper vi å skape inspirasjon for kundene våre, sier Ekelund kort tid før butikkåpning.

På innsiden står butikkdesign-gjengen fra London som har bygget butikken, mens på utsiden står det rundt 100 personer i kø for å få slippe inn. De tålmodige sjelene som venter på tur i novemberkulden blir tilbudt varm kaffe fra en mobil kaffebar.


Rundt 100 personer hadde køet opp i forkant av butikkåpningen fredag klokken 10.00.

Rundt 100 personer hadde køet opp i forkant av butikkåpningen fredag klokken 10.00. Bjørn Skomakerstuen

Gul gjennomgangstone

Signaturfargen til Nille er gul. Og den fargen er ikke overraskende et bærende element i butikken som er på 190 kvadratmeter.

Den store forskjellen er også at denne butikken fremstår langt friskere, freshere og mer strømlinjeformet enn de øvrige Nille-butikkene.

De butikkansatte er også ikledd en ny uniform i form av et slags barista-forklede som ved første øyekast virker mer distingvert enn hva som er tilfelle med de mer hverdagslige mørke genserne som normalt brukes av de ansatte.

Se flere bilder her:


Midt i interiør-avdelingen står et inspirerende festbord dekket.

Midt i interiør-avdelingen står et inspirerende festbord dekket. Foto: Bjørn Skomakerstuen
En av de ansatte, iført den nye uniformen, klargjør kassene før kundeinnslipp. 

En av de ansatte, iført den nye uniformen, klargjør kassene før kundeinnslipp.  Foto: Bjørn Skomakerstuen
Butikken har sin egen fest-avdeling hvor alt som hører med til fest og moro har sin plass. Avdelingen er merket med aluminiumsfoliebelagte bokstaver som roper «Let´s party».

Butikken har sin egen fest-avdeling hvor alt som hører med til fest og moro har sin plass. Avdelingen er merket med aluminiumsfoliebelagte bokstaver som roper «Let´s party». Foto: Bjørn Skomakerstuen

Del artikkel: