ANNONSE

De åpnet sin største butikk etter et tøft første kvartal: ”Utrolig stolte”

Kids nyeste og hittil største butikk.
Linn Adine Andersen

Håpet nettbutikken vil drive mer trafikk til butikkene.

ANNONSE

Interiørkjeden har tidligere uttalt at netthandelen vil utgjøre en viktig del av deres strategi fremover, etter et resultatfall i fjor og en lite lovende start på 2023. Men også i første kvartal i år står nettsalget i det norske selskapet Kid Interiør sterkt.

Nå har man åpnet sin hittil største Kid-butikk på Sørlandssenteret i Kristiansand. Med 1237 kvadratmeter å boltre seg på skal tilskuddet ytterligere styrke kjedens omnikanalstrategi.

Vi er utrolig stolte av å ha klart å etablere fem nye store Kid-butikker i løpet av siste halvår, på flere tusen kvadrat til sammen – med alt du trenger for å skape det hjemmet du ønsker deg. Vi ønsker alltid å skape inspirerende butikker du har lyst til å besøke selv om handelen enkelt kan gjøres på nett, og i de aller største butikkene våre vil du derfor finne et utvidet sortiment av varer, skriver selskapet i en pressemelding.

Kid-sjefen Anders Fjeld har dessuten tidligere påpekt hvordan undersøkelser viser at det er omnikanal-aktørene som tar markedsandeler, en strategi de tydelig hengir seg til. Videre trekkes det frem hvordan nettbutikken er viktig for å skape trafikk til de fysiske butikkene gjennom inspirasjon og produktoversikt.

Samtidig som den fysiske butikken fortsatt er et viktig møtested for å se og prøve varene. Vi ønsker å gjøre butikkopplevelsen enda bedre gjennom et komplett varesortiment med økt grad av trend og inspirasjon, skriver selskapet.

Del artikkel:

ANNONSE