Selskapet har generert salgsinntekter på 120 millioner kroner for norske virksomheter siden oppstart og nå skal Elisa virkelig satse for fullt i Norge med ansettelsen av Johny Larsen som norsk og nordisk sjef samt opprettelsen av et regionalt supportteam til det norske markedet.
Norge er et av de mest digitaliserte samfunnene i verden – og befolkningen har en stor appetitt for netthandel. Elisa har faktisk allerede gjennomført over 1000 liveshopping-arrangementer i Norge med over 100 merkevarer, hvorav over 85 000 produkter er lagt i "liveshopping-kurven" til en verdi av over 100 millioner norske kroner, sier Johny Larsen, fersk Norgessjef i Elisa, i en pressemelding.
Han forteller at ambisjonene for det norske markedet er enorme, og mener tallene taler for seg selv.
Men for at potensialet skal realiseres er det behov for aktører som kan løfte nivået for denne typen netthandel med innovative, digitale løsninger. Så målet for Elisa er å løfte nivået så høyt i Norge at liveshopping blir en avgjørende del av salgsstrategien, interaksjonen med kundene og hele handelsopplevelsen, sier Larsen.
Vi har tidligere skrevet om hvordan konseptet har vist seg lønnsomt for blant annet Power, som foreløpig skriver Danmark som markedet med størst liveshopping-suksess.
I det norske og danske markedet har Elisa så langt oppnådd over én million seere totalt, og omsetningsrekorden under ett event ligger på 32 millioner kroner.
LES OGSÅ: Dansk liveshopping-robot gjør suksess – kundelisten vokser i Norge