Fredag deler mediekonsernet nyheten om at man har økt sin investering i teknologiselskapet Inzpire.me fra 25 til 90 prosent.
Gründerne bak selskapet som kobler merkevarer med influensere, Marie Mostad og Mats Lyngstad, vil forsette i sine roller som henholdsvis CEO og CPO i selskapet. Samtidig beholder de en eierandel på 10 prosent.
Vi har bygget selskapet i syv år og er stolte av det vi har fått til så langt. Det at vi nå får en langsiktig eier, gjør at vi får arbeidsro til å ta Inzpire.me til neste nivå, sier Mostad i en pressemelding.
Lyngstad legger til at man fremover vil prioritere å levere et produkt av høy kvalitet samtidig som man utvikler plattformen videre. På sikt skal det også være et ønske fra begge parter å etablere selskapet i både Danmark og Finland.
Inzpire.me havner i Schibsteds portefølje under Schibsted Marketing Services, ledet av Per Håkon Fasting. Han påpeker at oppkjøpet komplementerer deres posisjon innen markedsføring mot unge voksne.
Vi ser et betydelig vekstpotensial i denne kategorien, og med kombinasjonen av Schibsteds erfaring innen annonser og markedsføring og Inzpire.me sin kompetanse innen infrastruktur, er vi godt rustet til å ta del i den videre utviklingen, sier Fasting.