Tidligere i år hentet Forte Digital to kloke hoder fra netthandel- og retailbransjen til styret, nemlig Pål Wibe og Jørgen Normann-Larsen. Rekrutteringen var en del av konsulentselskapets økte satsing på netthandel og varehandel.
I dag kan selskapet fortelle at nok en nyansettelse er komplett, når Christian Øvregaard hentes fra treningskjeden Sats for å lede deres kommersielle satsing mot netthandel.
Med Christian med på laget er vi enda bedre rustet til å hjelpe nye netthandelskunder med å lykkes digitalt. Vi ønsker å bygge videre på den sterke markedsposisjonen vi allerede har opparbeidet oss på netthandel. Da må vi tørre å satse med riktig kompetanse, sier Eivind Willard, kommersiell direktør i Forte Digital, i en pressemelding.
Øvregaard vil inngå i det nyetablerte teamet som har fokus på kommersielle aktiviteter i selskapet.
Christian har svært verdifull erfaring fra blant annet Sats, Stokke og NorgesGruppen der han har ledet flere store digitaliseringsprosjekter. Han har en unik kompetansemiks i skjæringspunktet mellom data, teknologi og netthandel som vil komme oss og våre kunder til gode, sier Willard.
"Kan bli bedre"
Med sin bakgrunn mener Øvregaard at flere aktører i netthandelsbransjen kan bli bedre på å utnytte mulighetene som ligger i CRM-universet.
Jeg ønsker å hjelpe selskaper med digitale løft som skaper kommersiell verdi, enten gjennom netthandel eller nye forretningsområder som kan bidra til nye inntektsstrømmer. Flere netthandelsaktører kan blant annet bli enda bedre til å utnytte potensialet i sine data for å optimalisere markedsføringen og skape relevante kundeopplevelser gjennom CRM, sier Øvregaard.