For halvannet år siden fikk det norske designsmykkemerket Tom Wood fersk kapital da oppkjøpsfondet Driv Kapital kom inn på eiersiden. Nå skal smykkesuksessen, gründet av ekteparet Mona Jensen og Morten Isachsen, satse globalt.
Dét skal de gjøre med lanseringen av en splitter ny e-handelsplattform, melder Computerworld.
Tidligere plattformer har utviklet seg i takt med vårt skiftende behov. Med andre ord mange hjemmesnekrede løsninger som i dag fremstår som utdaterte. Det var rett og slett på tide med en omstart for å sikre økt hastighet og fleksibilitet, sier Lukasz Papier, CTO i Tom Wood.
Allerede godt etablert i Norge og Japan skal deres nye nettside og back-end-løsning samt et oppdatert ERP-system sikre markedsandelen i andre verdenshjørner.
Den nye plattformen, lansert i midten av august, kjører i Amazons skybaserte virksomhet, Amazon Web Services. Dette skal sikre en optimalisert ytelse – og raskere levering til deres japanske kunder.
Sterkt fokus på data
Nylanseringen er skapt i samarbeid med det svenske digitalbyrået Panagora. Fredrik Schweinebarth, CTO i Panagora, bemerker det norske selskapets sterke fokus på data som nøkkelen til suksess.
Slik kan de sikre kostnadseffektiv lagerstyring og økt fleksibilitet som igjen bidrar til å oppnå konkurransefordeler i et marked som stadig er i endring.
Skal konkurransekraften opprettholdes må man være forberedt på det uventede. Inkludert teknologiske nyvinninger ettersom det kan endre kundenes forventninger og handelsmønstre, sier Schweinebarth.