Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Lanserer ny Beauty Bot - først ute på det svenske markedet

Carola Lundell, konserndirektør i KICKS Group
Foto: KICKS
Elisabeth Dahl Skjervheim

KICKS' nye Beauty Bot besvarer alle dine skjønnhetsrelaterte spørsmål.

ANNONSE

I dag, den 20. september, lanserer KICKS en helt ny Beauty Bot, som skal besvare alle skjønnhetsrelaterte spørsmål kunden måtte ha, skriver KICKS i en pressemelding.

Da OpenAI ChatGPT kom, så vi raskt at det åpnet nye spennende muligheter for oss, ikke minst i vårt digitale kundemøte. Med KICKS Beauty Bot får kundene våre en søkeopplevelse som er mer intuitiv og veiledende, og som er basert på en enorm kunnskapsbank om skjønnhetsprodukter", sier Carola Lundell, konserndirektør i KICKS Group.

LES OGSÅ: Dansk skjønnhetsgigant kjøper KICKS: “Nordisk markedsleder”

Kan tolke stavefeil

Ifølge KICKS finnes det ingen lingnende søkemotor på det svenske markedet.

Til forskjell fra andre søkemotorer kan KICKS Beauty Bot forstå og tolke fritekstsøk, selv når de inneholder stavefeil eller er vagt formulert.

En annen funksjon KICKS velger å trekke frem er at søkemotoren har tilgang til en omfattende kunnskapsbase som spenner over hele internett, noe som betyr at kundene kan bruke hele denne store informasjonsmengden til å få svar på spørsmålene sine.

I løpet av testperioden så vi tydelig at det er et behov blant kundene våre for et produkt som kan svare på mer spesifikke spørsmål, noe en tradisjonell søkemotor ikke kan, forteller Oskar Wilhelmsson, Data Scientist i KICKS Group og skaperen av KICKS Beauty Bot.

Vi så også at de som bruker KICKS Beauty Bot, bruker relativt mye tid på å interagere med den, noe som er et bevis på at de får utbytte av funksjonen, sier Wilhelmsson.

KICKS ser på muligheten for å utvide KICKS Beauty Bot til det norske markedet, men de har for øyeblikket ikke en tydelig plan for når den vil være på plass, forteller presseansvarlig Maria Kempe til Netthandel.

Del artikkel: