Denne uken åpnet Jula nok et varehus i Norge. Plasseringen er strategisk og åpningen av Jula på Alna styrker selskapets tilstedeværelse i den viktige Oslo-regionen.
Vår nye etablering på Alna er på en fantastisk beliggenhet som vi har jobbet med i mange år. Det har vært et langt prosjekt som vi har hatt med oss helt siden vi startet i Norge. Opp gjennom årene har vi sett på mange ulike løsninger som det av forskjellige grunner ikke har blitt noe av. Men noen ganger funker det, og her får vi nå et Julavarehus på Norges beste handels- og skiltbeliggenhet, sier Jula-eier Karl-Johan Blank i en pressemelding.
Siden Julas etablering i Trondheim i 2008 har hjemmefikser-kjeden fulgt opp med gjennomsnittlig 2,7 butikkåpninger årlig. En jevn og trutt utvidelse av butikknettverket.
Varehuset på Alna blir nummer 41 i rekken i Norge, av totalt 128 varehus i Norge, Sverige, Polen og Finland.
Det føles veldig bra å åpne på Alna. Det er ikke ofte at vi får mulighet til å åpne et varehus på en så fantastisk beliggenhet. Vi ser stort potensial for varehuset på en eiendom med en god og tydelig skiltplass ved E6. Det innebærer at vi nå styrker Julas tilstedeværelse ytterligere i den viktige Oslo-regionen, sier Johnny Albøge, Julas landssjef i Norge.
Sterk ekspansjon
Til tross for krevende tider holder kjeden fast ved en sterk omnikanal-strategi. Dessuten forteller Norgessjefen at Jula vil skilte med flere butikkåpninger på attraktive beliggenheter innen året er omme.
Dette styrker varemerket ytterligere i Norge, bekrefter han.
Ekspansjon er viktig for Jula. At vi fortsettere å etablere varehus og utvikle handelen for kundene våre, viser styrken i Julas organisasjon og tilbud, sier Albøge.