Gresvig rendyrker sine butikkonsepter, noe som blant annet innebærer at nærmere 40 G-Sport-butikker omprofileres til Intersport.
Den første butikken, på Råholt i Akershus, åpnet med Intersport-navnet denne uken.
- For Gresvig er dette startskuddet for ytterligere å rendyrke og kundeorientere konseptene, sier Pål H. Rasmussen, administrerende direktør i Gresvig, som eier og driver kjedekonseptene G-Sport, G-Max og Intersport i Norge.
Intersport-butikkene blir spesialiserte butikker med sterk tilpasning til lokale markedsforhold, mens G-Sport-butikkene blir større fullsortimentsbutikker.
- I løpet av høsten vil Intersport bli relansert i ny kommunikasjonsdrakt. Intersport er en ledende internasjonal kjede, og passer meget godt inn i den nye, strømlinjeformede strategien til Gresvig, sier Rasmussen.
Endringen innebærer også en rendyrking av Gresvigs driftsform. G-Sport-butikkene som nå blir omprofilerte til Intersport er franchise-eide butikker.
Intersport vil i fremtiden være en franchisedrevet kjede.
G-Sport og G-Max vil i hovedsak være egeneide butikker som en filialkjede.
- Konkurransesituasjonen i den norske sportsbransjen er tøff, men kampen står ikke bare om å være billigst, men også om kvalitet, vareutvalg, kompetanse og gode handleopplevelser. Rendyrkede konsepter gjør det mulig for oss å betjene ulike kundesegmenter på en god måte, samtidig som vi skal være konkurransedyktige på pris som i dag, avslutter Pål H. Rasmussen.
Mer enn 30 G-Sport-butikker i Norge skal prydes av denne logoen. Foto: Arvid Rudling/Flickr/CC BY-NC-SA 2.0