Siden starten i 2011 har skjønnhetsselskapet Skincity vokst kraftig.
I fjor omsatte det svenske nettselskapet skjønnhet for 186 millioner svenske kroner.
Fokus på Norge
Skincity etablerte nettbutikk i Norge i fjor. Siden da har de hatt fullt fokus på det norske markedet etter å ha opplevd en sterk etterspørsel fra norske kunder.
I en stillingsannonse, som blant er lagt ut på LinkedIn, fremgår det at selskapet skal etablere sitt eget kontor i Oslo, og at de er på jakt etter en Country Manager som skal bearbeide og utvikle selskapets posisjon i Norge.
Skincity er langt fra en eneste aktøren som holder godt øye med Norge.
Nylig åpnet Kicks en 750 kvadratmeter stor flaggskipbutikk på GlasMagasinet i Oslo sentrum.
Pure player
Skincity har ingen salonger i Sverige, og satsingen i Norge virker å følge det samme digitale konseptet.
eHandel.com har forsøkt å få en kommentar fra selskapet, men har så langt ikke lykkes med det.
Største eier i Skincity er investorselskapet Rite.
Vi har tidligere omtalt at Skincity skal være klar for børsen i begynnelsen av 2018.