Ifølge Finansavisen har nettbutikken Milrab sett seg nødt til å sette børsdrømmen på vent, som følge av redusert etterspørsel og marginpress.
Selskapet, som selger sport- og friluftslivsutstyr, opplevde i likhet med resten av bransjen en overveldende omsetning under pandemien, etterfulgt av manglende etterspørsel med gjenåpningen av samfunnet.
I 2021 omsatte selskapet for 267 millioner kroner og i fjor opplevde selskapet en nedgang på ytterligere ca. 20 millioner fra året i forveien.
Selskapet endte også med et negativt resultat før skatt på 30 millioner kroner. Dette skiller seg betydelig fra 2020, da resultat før skatt var i pluss med nesten 300 millioner.
Det har vært et kraftig omslag i detaljhandelen for sport og fritid, med redusert etterspørsel. Når flere aktører i bransjen har sittet med betydelige varelagre, blir marginene presset. Denne utviklingen startet tidlig i 2022. På et tidspunkt vil trenden snu, og da er selskapet godt posisjonert for å vokse videre, sier selskapets styreleder Rolf Jerving til Finansavisen.
LES OGSÅ: Eksplosiv vekst for Milrab – ligger an til 600 millioner i år