Under paraplyen Tanum Concept vil det etableres en ny, stor boksatsing i Coops dagligvarebutikker.
Målet med samarbeidet er å øke tilgjengeligheten til bøker for Coops kunder.
Ønsker å prege bokmarkedet
- Bøker er noe våre kunder, som også er våre medeiere, er veldig opptatt av. Vi ønsker å legge enda bedre til rette for å spre den litteraturen kundene ønsker seg. Derfor skal det bli enklere å finne aktuelle bøker der man handler sine dagligvarer, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SA, skriver selskapet i en pressemelding.
- Vår ambisjon er å prege bokmarkedet og doble omsetningen av bøker i egne butikker. Avtalen vil gi et tydeligere bokkonsept i butikk og økt tilgjengelighet for bestselgere.
En haug av nye utsalgssteder
For Tanum innebærer samarbeidsavtalen et betydelig antall nye utsalgssteder.
- Vi ser frem til å samarbeide med en stor, profesjonell og fremtidsrettet aktør. Vårt mål er å være den fremste i norsk bokbransje på digitale og kundevennlige løsninger samtidig som vi kontinuerlig utvikler Tanums posisjon som fysisk bokhandel. Samarbeidet med Coop styrker vår satsning og er et viktig bidrag i arbeidet med å bygge fremtidens Tanum, sier konsernsjef Tom Harald Jenssen.
Cappelen Damm-eide Tanum vil etter dette bestå av Tanum Bokhandel, Tanum Concept, Tanum.no og Tanum Bokklubber.