For en vellykket shoppingfest må logistikken være smidig. Og det søker Posten Bring å sørge for.
I år henter logistikkaktøren inn over 750 ekstra medarbeidere for å kunne ta unna de større pakkemengdene som forventes under Black Friday og frem til selveste julefeiringen.
Vi merker at årets høysesong er i gang. For Posten er dette den mest hektiske, men også morsomste tiden på året. Nå er det en helt spesiell stemning på våre terminaler som bærer preg av å være nisseverksteder med store mengder pakker og høy aktivitet.
Nå skal vi sikre at juletrafikken har god flyt. Vi skal levere pakker, julegaver og julepost til både inn- og utland og sørge for at det kommer frem i tide, sier Hans-Øyvind Ryen, konserndirektør i Posten Bring, i en pressemelding.
Av de 750 ekstra medarbeiderne plasseres 40 på kundeservice. Dessuten forlenges åpningstidene på både telefon og livechat.
Bærekraftperspektivet mistes heller ikke, kanskje ironisk nok, under den tiden av året hvor nordmenn handler som mest. Pakkene skal leveres så grønt som mulig – og Posten står klar med 2000 elektriske kjøretøy til årets høysesong. Det betyr at over halvparten av landets befolkning vil få julepakkene levert med el-kjøretøy i år.