Det sier Roger Holthe Olsen, daglig leder i Dyrekassen.no, som i Tromsø torsdag kveld kunne innkassere en gjev bransjepris på vegne av selskapet han representerer.
Folkets favoritt
Under den nasjonale finalen i prestisjefylte Nordic Startup Awards, der de fremste startup-selskapene i Norge kjemper om heder og ære og muligheten til å representere Norge i den nordiske finalen i Stockholm 18. oktober, stakk Dyrekassen.no av med den gjeve prisen Peoples Choice Award.
- Det er fantastisk moro at vi som en netthandelsaktør når opp i konkurranse med så mange dyktige selskaper. Vi håper dette bidrar til å sette netthandel ytterligere på agendaen, og å vise at vi kan bygge gode nettbutikker også i Norge, sier Holthe Olsen.
Til Stockholm i oktober
Vi håper denne prisen er med på å skape bevissthet rundt viktigheten av å satse på netthandel i Norge
Roger Holthe Olsen
I oktober skal Dyrekassen representere de norske fargene i Stockholm - i konkurranse mot de øvrige nordiske landene.
- Vi er veldig ydmyke over å vinne en pris av dette kaliberet, og er takknemlig for alle som har stemt oss frem i konkurranse med så mange dyktige startups i Norge. En spesiell takk går ut til alle kundene våre som har stemt på oss, og vi lover å gi alt for å forsvare prisen mot de øvrige nordiske landene i oktober.
Vokser over hele landet
Dyrekassen har vokst hurtig siden starten, og er i ferd med å etablere seg som en av de mest kjente nettbutikkene for produkter og tjenester til kjæledyreiere i Norge.
I juli 2016 gikk selskapet fra å satse i Norges tre største byer til å satse i nasjonal skala.
- Markedsmottakelsen har vært svært god, og vi vokser godt fra uke til uke og har nå tusenvis av kunder over hele landet. Vi er overbevist om at netthandel bare vil fortsette å øke og at stadig flere nordmenn vil få øynene opp for bekvemmeligheten av å få levert varer helt hjem på døren, sier Holthe Olsen.
En vanlig arbeidshverdag for Roger Holthe Olsen kan arte seg slik. Foto:Â Dyrekassen
- Viktig at netthandel biter godt i fra seg
Netthandel er på stigende kurs i de fleste markeder, og Norge er intet unntak. Likevel er land som eksempelvis Tyskland og Sverige kommet vesentlig lenger.
- Vi synes det er spesielt moro at stadig flere selskaper innen netthandel får økt oppmerksomhet i Norge. Farten på utviklingen vi ser hos selskaper som Amazon, Zalando og tilsvarende netthandlere, går i et så hurtig tempo at det er vanskelig å fatte. Derfor er det spesielt viktig at vi i Norge tar opp kampen og satser på å bygge konkurransedyktige netthandelsaktører før vi blir utkonkurrert på dette området av utenlandske aktører. Vi håper denne prisen er med på å skape bevissthet rundt viktigheten av å satse på netthandel i Norge, sier Holthe Olsen.
Dyrekassen vant folket
- Dyrekassen har i konkurranse med alle nominerte startup-selskaper vunnet den prestisjefylte prisen Peoples Choice Award. Den går til det selskapet som har vunnet folket. Det vil si selskapet som har fått flest stemmer totalt av alle finalistene i årets nasjonale finale i Nordic Startup Awards, sier nasjonal koordinator for Nordic Startup Awards i Norge, Ingvild Brox Kielland.