Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Skal styre skuta gjennom en omstillingsprosess: “Det haster”

Ny administrerende direktør i Pierre Robert Group, Maiken Skirstad Mo.
Foto: Pierre Robert Group
Elisabeth Dahl Skjervheim

"Vi kommer til å se en opprydning i denne bransjen".

ANNONSE

Tidligere denne uken ble det gjort klart at Maiken Skirstad Mo, tidligere administrerende direktør i Christiania Belysning, overtar rollen som administrerende direktør i Pierre Robert Group.

LES OGSÅ: Hun er den nye administrerende direktøren i Pierre Robert Group

Hun har klare visjoner for veien videre for en av Norges største undertøysprodusenter.

Dette er norsk design kjent for komfort og kvalitet, og med en prisvinnende satsing på bærekraft. Med så sterke kort på hånden har Pierre Robert en svært lojal tilhengerbase. Jeg ser et enormt potensial i å vokse denne, å nå ut til flere og å finne innovative måter å videreutvikle sortimentet og merkevaren, forteller Mo til Netthandel og fortsetter:

Hvordan dette vil ta form er for tidlig å si, men det er alltid fordelaktig å ta en statusvurdering med nye, friske øyne og trekke på erfaring fra andre bransjer.

Hun understreker at merkevaren Pierre Robert har utviklet seg i rasende fart de senere årene og at de har gått fra strømpebukser, ullundertøy og sokker til å bli et fullverdig klesmerke i nesten 4000 dagligvarebutikker og med en stor kleskolleksjon forbeholdt nettbutikken.

Dette har bragt med seg nye, større og ikke minst yngre målgrupper, og nye dører har åpnet seg. Nå vil jeg først og fremst kartlegge mulighetsrom og skissere opp mulige fremtidsscenarioer, sier Mo før hun legger til:

Det er fortsatt tidlig og jeg starter ikke offisielt før i januar, men jeg ser allerede mange spennende retninger for både merkevaren Pierre Robert og Pierre Robert Group som helhet.

Fokuserer på forbrukeren og bærekraft

Hege Holter Brekke, EVP og styreleder i Pierre Robert Group har beskrevet Mos tilnærming som spesielt forbrukersentrisk, noe hun mener vil komme spesielt godt med i den nye rollen.

Dette er heldigvis ikke nytt for Pierre Robert Group, som allerede har et høyt forbrukersentrisk fokus og gjør omfattende research i utviklingen av hvert eneste lille plagg, svarer Maiken Skirstad Mo på Brekkes kommentar.

Pierre Robert har mål om å levere på «sakte mote,» med tidløs design og kvalitet. Majoriteten av sortimentet skal også videreføres fra år til år. Da må vi treffe godt på forbrukerens ønsker og behov, legger Mo til.

Hva ser du mest frem til i den nye rollen? 

Jeg ser frem til å bli kjent med en ny og spennende bransje som er midt i en gigantisk omstillingsprosess. For klesbransjen haster det å få ned klimaavtrykket og bygge opp en sirkulærøkonomi, men jeg tror vi har teknologien på vår side, svarer Mo.

Hun legger til at teknologien nå utvikler seg i en rasende fart og hun mener at den vil gi banebrytende forbedring gjennom hele verdikjeden, fra råmateriale via design til produksjon, og fra bruk til gjenbruk og gjenvinning.

Det er i ferd med å løsne, og jeg tror vi kommer til å se en opprydning i denne bransjen de kommende årene. Det er utrolig spennende å få være en del av og jeg gleder meg til å følge Pierre Robert på denne reisen, sier hun avslutningsvis.

Del artikkel: