Norske LINK Mobility overtar ansvarset for utsendelse av sms for Lindex-kjeden som i dag har over 480 butiker på 18 markeder, samt e-handel. Kleskjeden Lindex inngår i det finske konsernet Stockmann og er en av Nordens største kleskjeder.
Allerede i oktober i år vil samarbeide starte opp. Avtalen gjelder sms-utsendelser til medlemmer i kundeklubben More at Lindex og nettbutikken, og gjelder for alle markeder med integrasjon mot deres CRM- og e-handelssystem.
- Vi jobber stadig med å utvikle nye løsninger for å kunne tilby våre kunder en enda mer inspirerende shoppingopplevelse på alle våre markeder. Vi valgte LINK Mobility, for deres kapasitet og evne til å se nye muligheter innen kommunikasjonsområdet, sier Henrik Sörstedt, Head of Digital Business Development på Lindex i en børsmelding.
I en kommentar til Finansavisen, sier Arctic-analytiker Henriette Trondsen at avtalen kan være verdt opptil 50 millioner kroner.
- Vi estimererer at denne kontrakten tilsvarer rundt 20-50 millioner i første omgang, da den omfatter rene sms-utsendelser. Hvis Link klarer å selge inn flere produkter til Lindex, er potensialet større, skriver hun i en melding.
Åpenbart godt nytt for Link Mobility som har femdoblet verdien sin på Oslo Børs i løpet av tre år, men som det siste året har falt 19 prosent.