ANNONSE

Skal friste medlemmer og nettkunder - kjøper sms for opptil 50 millioner kroner

Skal friste medlemmer og nettkunder - kjøper sms for opptil 50 millioner kroner
Lindex
Bilde: Stockmann Group
Ole Martin N. Evensmo

Finskeide Lindex sin satsing på medlemsklubb og netthandel er godt nytt for norske LINK Mobilty. Denne uken ble partene enige om en avtale verdt nærmere 50 millioner kroner.

ANNONSE

Norske LINK Mobility overtar ansvarset for utsendelse av sms for Lindex-kjeden som i dag har over 480 butiker på 18 markeder, samt e-handel. Kleskjeden Lindex inngår i det finske konsernet Stockmann og er en av Nordens største kleskjeder.

Allerede i oktober i år vil samarbeide starte opp. Avtalen gjelder sms-utsendelser til medlemmer i kundeklubben More at Lindex og nettbutikken, og gjelder for alle markeder med integrasjon mot deres CRM- og e-handelssystem. 

- Vi jobber stadig med å utvikle nye løsninger for å kunne tilby våre kunder en enda mer inspirerende shoppingopplevelse på alle våre markeder. Vi valgte LINK Mobility, for deres kapasitet og evne til å se nye muligheter innen kommunikasjonsområdet, sier Henrik Sörstedt, Head of Digital Business Development på Lindex i en børsmelding.

I en kommentar til Finansavisen, sier Arctic-analytiker Henriette Trondsen at avtalen kan være verdt opptil 50 millioner kroner.   

- Vi estimererer at denne kontrakten tilsvarer rundt 20-50 millioner i første omgang, da den omfatter rene sms-utsendelser. Hvis Link klarer å selge inn flere produkter til Lindex, er potensialet større, skriver hun i en melding. 

Åpenbart godt nytt for Link Mobility som har femdoblet verdien sin på Oslo Børs i løpet av tre år, men som det siste året har falt 19 prosent.

Del artikkel: