ANNONSE

Flere og flere nettkjøp i Norden skjer på mobil - butikkene følger på med apper og mobiltilpassede nettsider

Flere og flere nettkjøp i Norden skjer på mobil - butikkene følger på med apper og mobiltilpassede nettsider
Webhallen er et av flere selskaper som har mobiltilpasset hjemmeside. 40 prosent av kjøpene hos den norskeide kjeden skjer i dag fra en mobil enhet.
Bilde: Herman Koch Photography
Kristin Andersson

Stadig flere nordiske netthandlere tyr til mobiltelefonen sin når de skal handle. Nettbutikkene svarer med app-utvikling og mobiltilpassede nettsider for å ikke miste kundene.

ANNONSE

Forbrukermakten er stor, og når stadig flere velger å bruke mobiltelefonen sin når de skal netthandle, ja da må butikkene følge på.

Stadig flere kjeder og butikker velger å utvikle en app - eller i det minste se til at nettisdene deres er tilpasset mobilformatet.

I forrige uke skrev eHandel.com om Lindex, som etter å ha merket en økning av mobiltrafikk i nettbutikken, tok tak og lanserte en handle-app for å kunne møte kundene der de er.

PostNord kan i en undersøkelse om netthandel i Norden vise til at 35 prosent av oss som handler på nett bruker mobilen for å få tak i det vi vil ha.

Komplett-eide Webhallen er et av flere selskaper som gjør noe for å møte de mobile kundene.

- 40 prosent av vår trafikk kommer i dag fra mobiltelefoner. Det, og det faktum at vi ikke hadde oppdatert hjemmesiden vår på mange år, gjorde sitt til at vi kjente det var på tide å lansere en responsiv side, sier Anton Nilsson, Webhallens markedssjef, til Market.se.

Del artikkel: