Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Fra hobby og nettbutikk til fullverdig omnikanal: Han går all in

Frank Christensen og Jannike Myrseth på messe med utstilling av noen av Gavetorgets produkter.
Foto: Privat
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Broderi på nett blir til omnikanal.

ANNONSE

Onsdag 1. november åpnes dørene til en splitter ny butikk i Sandefjord. Mannen som vil ønske velkommen til lokalene er Frank Christensen, gründer og daglig leder i nettbutikken Gavetorget.no.

Fra å være en hobby de siste tre og et halvt årene, blir nettbutikken nå fulltidsjobb for Christensen. Han velger å gå all in, og produksjonslokalene som er fulle av industrimaskiner blir i årets mest hektiske periode også fysisk butikk for å lokke kundene til å kjøpe alt fra pledd, vester, håndklær og mer – med broderte tekster på.

Siden oppstart har Gavetorget.no sørget for rundt 2 millioner kroner i kassa. Når prosjektet får full oppmerksomhet fra gründer, og en veldig hjelpsom samboer, Jannike Myrseth, setter Christensen sin lit til at hobby skal bli til levebrød.

Vi kjøper i dag inn fra større innkjøpsselskaper i Norge som har større kapasitet og mer profesjonelle innkjøpsavdelinger. Våre to største partnere er KID og YOUBrands som står for 95 prosent av produktene. Vi er også i gang med å planlegge en egen produksjon i 2024, forteller Christensen.

Gavetorget.no tilbyr nemlig kundene hva enn de måtte ønske brodert på en rekke ulike produkter. Til neste år venter dessuten et samarbeid med Norsk Tekstilgjenvinning i Sandefjord, som i disse dager monterer nye maskiner for tekstilgjenvinning.

Vi ønsker å ta del i dette løpet og være et ledd her. Vi har allerede startet å lagre tekstilprodukter som er skadet i produksjon på lager slik at vi kan resirkulere de i 2024.

Stort potensial innen B2B

Det absolutt mest populære produktet i nettbutikken er bunadsposer i bomull. Deretter følger ullpledd, sitteunderlag, håndklær, forklær, jakker og piqué-skjorter. Christensen rigger lokalene for vekst når og gleder seg til å ta i mot kundene i den fysiske butikken nå som høytiden nærmer seg.

Vi lager produkter on-site og har i dag kunder som ringer og vil hente ferdige gaver her. Vi har hele seks store industrimaskiner og har god kapasitet når noen ønsker noe raskt. Vi stiller inn en maskin på fem minutter og lager en gave på alt fra fem minutter til én time. Et ullpledd med navn tar ti minutter og et langt dåpspledd med vekt og datoer kan ta en time, forklarer Christensen.

Også neste år vil butikken holde åpent faste dager, men noen dager lukkes dørene til fordel for bedriftsmøter og eksterne foredrag. Bedriftssalg er nemlig høyt prioritert i selskapet.

Det er helt klart B2B-markedet som er vekstområdet for oss i 2024. Jeg skal ha faste dager for bedriftsmøter, messer, arrangementer og lignende neste år og virkelig ha fokus på dette. Jeg skal da endelig også få lansert vår egen nettbutikk for B2B-markedet, fortsetter han.

Det blir lange dager og sene kvelder for Christensen og Myrseth. Men planene for fremtiden står klare og håpet står sterkt.

Sent på kveldene blir det noen enkle Facebook-kampanjer og oppdatering av Instagram, TikTok og så videre. Vi skal kjøre en del  livesendinger fra produksjonen i november og desember så da får vi kombinert vanlig drift med markedsføring. Omsetningen i år håper jeg ender på 1 million kroner og da 500.000 kroner på julesalget. Neste år det 2,5 millioner som er budsjettet, runder Christensen av.

Del artikkel: