Cheffelo, som inntil nylig het LMK Group, har sluppet sine regnskapstall for tredje kvartal. Matkasseselskapet, som står bak Adams Matkasse og Godtlevert i Norge, økte i perioden omsetningen til 211 millioner svenske kroner. Dette til sammenligning med 205,5 millioner i tilsvarende periode i fjor.
Driftsresultatet (ebit) økte til -12,8 millioner. Dette opp fra -25,9 millioner i tredje kvartal 2022.
Vi har vært tydelige med at vårt viktigste kortsiktige mål var å være lønnsomme og selvfinansierende. For å kunne prate om fremtidig tilvekst i selskapet med troverdighet var det dessuten nødvendig å stabilisere inntektene og vise at vi kan øke leveransevolumene på en lønnsom måte. Begge disse målene har vi lykkes med, skriver Walker Kinman, administrerende direktør i Cheffelo, i en kommentar til rapporten.
Av den totale omsetningen på 211 millioner svenske kroner, utgjorde den norske virksomheten 51 prosent – altså rundt 107 millioner. Dette er en liten nedgang fra samme periode i fjor hvor Adams Matkasse og Godtlevert stod for 55 prosent av den totale omsetningen.
Cheffelo skriver også i rapporten av salgsutviklingen i september resulterte i at nettoomsetningen økte for første gang siden tredje kvartal 2021.