Basert på seks forskjellige image-parametere har analysebyrået YouGov i løpet av det siste året kunne danne seg et bilde av hvilke norske selskaper som er «hot» - og hvilke som er «not».
Kvalitet, generelt inntrykk, valuta for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet har dannet bakteppet for undersøkelsen som pågikk fra 1. juli i fjor frem til og med 30. juni i år.
I denne perioden har de daglig snakket med et knippe utvalgte mennesker for å høre deres mening.
Finn fant veien til toppen
Øverst på listen ligger den norske annonse-nettmarkedsplassen Finn.no, tett fulgt av dagligvarekjeden Kiwi og meierikonsernet Tine.
Den norske listen er generelt preget av flere klassiske, norske merkevarer innen dagligvarer og forbruk som Meny, Gilde, Q-Meieriene samt de svenske merkevarene Ikea og Clas Ohlson.
I tillegg har det svensk-norsk-danske flyselskapet SAS inntatt fjerdeplassen.
Det eneste merket på listen som også er med på den globale rankingen er Samsung.