I sommer har det skjedd mye i merkevarebyen som blant annet den tidligere skøyteløperen Ådne Søndrål har vært involvert i på eiersiden.
For samtidig som en nyutvidelse på 2350 kvadratemeter ble feiret med brask, og bram og ferierende nordmenn handlet klær og sko over en lav sko, forhandlet eierne Trond Vegard Brattlie, Ådne Søndrål og Endre Glastad med en investorgruppe som var interessert i  å overta.
I fjor hentet de tre eierne inn leieinntekter på drøyt 42 millioner kroner, og satt igjen med et overskudd på drøyt 25 millioner kroner.
Milliardhandel
De nye eierne, Hammerson, APG, Value Retail og Meyer Bergman skal ifølge årsrapporten fra Hammerson ha betalt 47 millioner pund, eller 1,1 milliarder kroner, for hele merkevarebyen.
Ifølge Finansavisen skal de tre selgerne sitte igjen med rundt 800 millioner kroner etter salget. Av dette tilfaller rundt 80 millioner kroner hver til Brattlie og Søndrål, mens Glastad som satt med størst eierandel innkasserer resten.
Søndrål, som mange husker fra skøyebanen, har totalt tjent 115 millioner kroner på eventyret langs E6 i Follo.
Gjennom salg av aksjer og utbytte har han tidligere hentet ut rundt 35 millioner kroner.Â
Eier fortsatt i Stavanger
De tre eierne gir ikke helt slipp på merkevareby-konseptet sitt. de sitetr fortsatt igjen med en lignende outlet i Stavanger.
De har også planene klare for å videreføre konseptet til Finland.
eHandel.com har tidligere omtalt planene om etableringen av Finlands første outlet vegg i vegg med Ikea like utenfor den finske hovedstaden Helsingfors.