Konseptet er enkelt for sultne nordmenn.
Bestill via nettsiden til selskapet som har knyttet til seg drøssevis av ulike spisesteder - og få maten hjemkjørt. Det er med andre ord ikke helt ulikt konseptet til konkurrenten Foodora.
Eneste forskjellen er at der det ene selskapet bruker rosakledte syklister for utlevering, er det biler som gjelder for Just Eat.
Vokser i takt med stadig mer nettsultne nordmenn
Just Eat
- Omsetning og driftsresultat 2016 (Norge): 17,2 millioner kroner - 2,7 millioner kroner
- Omsetning og driftsresultat 2015 (Norge): 15,3 millioner kroner - 1,4 millioner kroner
- Just Eat finnes i 13 land med over 64 000 partnerrestauranter
- Har mer enn 14,2 millioner kunder
- Det børsnoterte selskapet har hovedkvarteret sitt i London
For åttende år på rad vokser selskapet som ble startet opp i Danmark i 2001, skriver Finansavisen.
I løpet av det siste året har antall tilknyttede restauranter økt fra 200 til 400, og Carsten Boldt, daglig leder i Norge, sier at de merker at stadig flere nordmenn i den berømmelige tidsklemma kjøper mat på nett fremfor å stå bøyd over grytene.
Også restaurentene ser oppsiden med bestilling på nett kontra bestilling i restauranten.
- Omsetningen på onlinebestillinger er opptil 20 prosent høyere enn bestilling i restauranten, sier Boldt til avisen.
Flere ansatte i Norge
Den stadige veksten gjør at Just Eat ser for seg en sterkere tilstedeværelse i Oslo i løpet av kort tid. Fra et lite kontor i Oslo med to ansatte, sier Boldt til avisen at det vil bli flere ansatte.
- Norge er et viktig vekstmarked for oss, bekrefter Boldt.