ANNONSE

Slik sikret Rusta seg én million kundeklubb-medlemmer

Slik sikret Rusta seg én million kundeklubb-medlemmer
Gjennom Club Rusta har billigkjeden med et bredt vareutvalg sikret seg mer enn én million medlemmer som villig tar i mot tilbud om stadig nye tilbud. Her fra butikken i Charlottenberg.
Bilde: Bjørn Skomakerstuen
Bjørn Skomakerstuen

Aktivt butikkpersonale og dyktige kundeserviceansatte fikk fart på Rustas ønske om egen kundeklubb.

ANNONSE

For åtte måneder siden hadde Rusta, den svenske billigkjeden med bredt vareutvalg, ingen kundeklubb.

Men konsernledelsen hadde registrert at mange kunder etterspurte nettopp dette, og da var det bare for ledelsen å si: Klar, ferdig, gå!

Fra null til en million

Nå har kjeden passert mer enn én million Club Rusta-medlemmer.

- At det skulle vokse så fort overgår alle våre forventninger, sier markedssjef Linda Estenthal til Market.se.

Mye av æren for dette tilegner hun aktive butikkansatte og kundservicemedarbeidere. I løpet av 34 uker har de engasjert seg i kundemøtene i håp om å få flest mulig av dem til å digitalt melde seg som medlem.

Det er med andre ord godt, gammeldags, målrettet menneskelig arbeid - og ingen hokus pokus - som har sikret suksessen.

Nå ser de fruktene av det de sådde for åtte måneder siden.

Rusta står bedre rustet som tilbyder

Det Rusta nå får vite om kundenene sine gjør at de blant annet kan målrette tilbudene enda bedre enn før.

Markedssjefen tror også at den heldigitale medlemsklubben, og at det er enkelt å melde seg inn, har hatt betdyning for antall medlemmer.

En av fordelene for kundene som takker ja til å være medlem er blant annet forhåndsinformasjon om nye produkter og kommende kampanjer.

Og hver enkelt kunde gis muligheten til å se hva han eller hun tidligere har kjøpt hos billigkjeden.

Del artikkel: