Et tidligere treningssenter i Hoffsveien på Skøyen i Oslo står ribbet tilbake.
På innsiden er det hektisk aktivet med spikerslag, saging, tilpasninger og priming av gulv, mens det på utsiden henges opp skilt som tydelig forteller hvem som flytter inn og skal åpne butikk.
Babybanden, nettbutikken som hører innunder Komplett Group, åpner snart sin aller første fysiske butikk i Oslo.
Fra før av har de én butikk i Kristiansand.
Her ser man mye av det som skal bli butikk. Trappen midt i bildet fører opp til andre etasje, hvor det blant annet blir aktivetsrom for barn og et inspirasjonssted med 20 innredede barnerom. Foto: Bjørn Skomakerstuen
Lang fartstid i bransjen
- Dette blir sÃ¥ gøy, sier daglig leder og butikksjef Francielle Lubke, da hun viser eHandel.com rundt og forteller om butikkplanene som snart realiseres.Â
Vi kommer til å gjøre en del grep som andre ikke har turt
René Eide Natvig
I fjor høst takket hun for seg etter 11 år i Barnas Hus, etter å ha takket ja til å drive egen butikk for Babybanden. I vår fikk hun med seg Trude Andersen som sin høyre hånd. Andersen meldte da overgang fra Babyshop hvor hun har jobbet de siste fem årene.
Sammen skal de forme, utvikle og drifte det som fort kan bli en av landets mest spektakulære butikker - uansett katagori.
Bil i butikk og testebane for barnevogner
- Vi kommer til å gjøre en del grep som andre ikke har turt. Vi vil med dette vise at vi ikke tuller. Data fra nettbutikken viser at vi har en stor kundemasse i og rundt Oslo. Vi tror denne butikken er liv laga og at det er mulig å tjene penger, sier Babybandens nettbutikksjef, René Eide Natvig til eHandel.com.
I år regner han med en omsetning på rundt 100 millioner kroner.
Butikken vil ikke bare være den klassiske butikken hvor kunden kommer inn, henter en vare, betaler og forsvinner.
- Det blir vel så mye en servicestasjon for alle som skal gå til innkjøp av baby- og barneutstyr, og som kanskje er litt usikre. Da skal vi være behjelpelig med kunnskap, kompetanse og service, sier nettbutikksjefen.
Her er noen av grepene som skal gjøre butikken litt annerledes:
- Innendørs testbane for barnevogner med forskjellig underlag som asfalt, grus, gress, sand og skogsbunn.
- Mulighet for kunder å kjøre bilen sin inn i butikken for montering av bilsete.
- En rekke 55-tommer store berørings-skjermer utplasseres i butikken hvor kundene etter å ha sett og kjent på varene gis muligheten til å netthandle og få varene hjemkjørt.
- 20 innredede barnerom til inspirasjon.
- Hver leverandør får sin egen del av butikken, og kan bygge sine egne små butikker i butikken.
- Butikken bygger egne ammerom, stellerom og «pappakrok».
- Egen kaffebar hvor kundene selv styrer.
- Aktivitetsrom for barn med leker og kinomulighet.
- Butikken arrangerer tema- og kundekvelder med forskjellig innhold.
- Kunder kan bestille tid og få tildelt en personlig assistent i butikken.
- Babybanden har laget sin egen sang.
- Dette er bare noe av det som kommer, sier Lubke engasjert.
Francielle Lubke sammen med noen av håndverkerne som er i ferd med å bygge 20 fiks ferdige barnerom i butikkens andre etasje. Foto: Bjørn Skomakerstuen
Smokk i safen
For mange småbarnsforeldre er det en merkedag den dagen den lille slutter med smokk.
Smokketreet i Dyreparken i Kristiansand er velkjent for mange. På Skøyen kommer Babybanden til å innføre sin egen variant av dette.
- I andre etasje skal barna slippe smokken sin i et rør som leder ned til en gjennomsiktig safe i første etasje. Vi er jo tross alt en bande. Så vil de få en liten ting for å markere både for barn og voksne at en æra er omme, sier Lubke.
Går alt som planlagt åpner butikken i august/september. Ennå er det en del som skal fikses før dørene slås opp. Foto: Bjørn Skomakerstuen