Men først litt nyttig informasjon til norske Volvo-fantaster: Tilbudet gjelder dessverre bare i Sverige.
Volvo Car Sverige gjør det nå mulig å digitalt kjøpe seg en splitter ny bil gjennom konseptet Care By Volvo.
- Med dette konseptet vil vi gjøre livet enklere for kundene våre. Vi ønsker å møte dem der de er, uansett om det er i et digitalt eller fysisk miljø, sier Kristian Elvefors, administrerende direktør i Volvo Car Sverige, i en pressemelding.
Mange tanker om bildigitalisering
Det kinesiskeide bilmerket er på langt nær den første bilaktøren som forsøker seg på en digital tilnærming til bilsalg. Netthandel.no har tidligeres omtalt MøllerGruppens forsøk på å styre bilene sine mot nett.
I fjor høst begynte de forsiktig å rigge seg til for nettkjøpsmuligheten som nå er på plass. I et sentralt plassert showroom i Stockholm kunne man i fjor høst gå inn, titte på en bil, kjøpe den og bestemme hvor den skulle leveres.
Nå kan alt det showroomet kunne tilby gjøres på nett.
Klikk deg inn her for å se hvordan du bygger din egen Volvo!
Behagelig bilhverdag
Care By Volvo har som mål å skape en behagelig bilhverdag for deg som digger det svenske bilmerket.
I tillegg til selve bilen du velger å kjøpe, tar konseptet også hånd om finansiering, forsikring, serviceavtaler - samt tilgang til en bilpool hvor du kan låne en bil når du har din egen på service.
De har også fått på plass en avtale med foredelaktige priser hos en storaktør innen bilutleie.
- Vi jobber konstant med å styrke kundenes opplevelse av vårt varemerke. Det er derfor naturlig for oss å kunne tilby våre produkter på digitale flater. Vi vet at mange etterspør dette, sier Elvefors.
Fakta om Volvo:
- Grunnlagt i Sverige i 1927
- 31 000 ansatte over hele verden
- Eies av kinesiske Zhejiang Geely Holding
- I 2016 ble det solgt 534 332 Volvoer i mer enn 100 land
(Foto: Volvo Car)