Kjennskapen til varemerket vårt har økt betydelig i løpet av 2023, og Lyko er i dag det raskest voksende skjønnhetsmerket i Finland, og nå gjør vi denne investeringen for å nå neste nivå, sier grunnlegger og administrerende direktør, Richard Lyko og legger til:
Vi ønsker selvsagt å bli den største aktøren på markedet, og vi ser at netthandelens utbredelse øker i Finland, men for å gjøre dette raskere må vi ha flere butikker.
LES OGSÅ: Lyko leverer nok et sterkt kvartal: ”Vokser kraftig”
Vil skape en møteplass
Den første Lyko-butikken i Finland, nærmere bestemt Lykos finske flaggskipbutikk, åpnet i Helsinki i mai. Den andre Lyko-butikken vil ta plass inne på kjøpesenteret Hansakvarteret i universitetsbyen Åbo.
Ambisjonen er å skape et inspirerende sted for skjønnhetsentusiaster og en fysisk møteplass for samfunnet vårt i Åbo, sier Lyko.
Han mener at det er kombinasjonen av digital og fysisk handel som gjør at Lyko skiller seg ut på det finske markedet.
Opplevelsen står alltid i sentrum i butikkene våre, der kjernen er å kunne teste, prøve, lukte, klemme og kjenne på produkter i et inspirerende, lekent og frittstående miljø. Alle skal føle seg velkomne hos Lyko, vi ønsker å fremme at skjønnhet er gøy og ikke så seriøst eller pretensiøst.
Den splitter nye Lyko-butikken skal åpne i løpet av våren 2024 og rekruttering av butikksjef og butikkmedarbeidere vil finne sted allerede i januar.
LES OGSÅ: Lyko styrker sin posisjon i Norge – hun skal lede satsingen