Våre produkter er ikke så prispressede, men handler mer om at man finner en smart og innovativ løsning på et hverdagsproblem. Det meste av sortimentet egner seg også som gave. Gjennomsnittlig ordreverdi varierer bare litt i løpet av året, og i år har den heller økt noe, forteller Ella Stemme, gründer og CEO i Smartasaker, til Netthandel.
I en bransje hvor et flertall er avhengige av å henge med på kampanjene som florerer i november, har Smartasaker valgt å avstå fra alle kampanjer som inneholder ordet "Black". Avgjørelsen bunner i et ønske om at kundene faktisk bare handler det de har behov for.
Vi vil ikke oppfordre eller oppmuntre til impulskjøp, men håper heller at våre kunder handler fordi de virkelig trenger et visst produkt. Alle produkter i vårt sortiment er testet av oss, for å sikre at de fungerer som tenkt og at de har god kvalitet. På den måten vil vi at våre produkter skal være bærekraftige, sier Stemme.
Vokser i Norge
Gründeren kan melde om en økning i salget i det norske markedet. Og produktene nordmenn klikker hjem kan sees som en refleksjon av den stereotypiske nordmann.
På det norske markedet er det spesielt populært med produkter for naturen og et liv utendørs, men også produkter for rolige stunder hjemme, bekrefter Stemme.
Det er nemlig disse produktene som har solgt best i Norge; fuglemater, gjenbrukbare håndvarmere, soppkniv og -veske, telys med timer, oppblåsbart badekar samt sovemaske med trådløse hodetelefoner.
Nå handler det imidlertid om å vinne konkurransen om "i-siste-liten-kundene".
Nå til julehandelen gjør vi alt vi kan for at våre kunder skal finne de smarteste julegavene hos akkurat oss, runder Stemme av.